Våfflor! En tröst i allt elände.....

Jag lever!!!
Igår när jag kom hem kände jag mig mer Död än levande.
Har jobbat helgen och det har varit en jobbig helg. Folk som ringer sig sjuka typ 5 minuter innan dom skall börja att jobba. Trotts att det redan fattas folk. Då är det bara att slänga sig över telefonen för att få in folk. Något som inte är det lättaste i SEMESTER tider. Ändå får man jobba en kort..... jippi. Det är dessa helger man bara älskar, hm ( jag ljuger... HATAR).
Så när jag kom hem igår så stod det nygräddade våfflor på bordet. Herr L hade fixat dessa. Oj vad det var gott. Slängde ledigt ner fyra stycken. Kunde säkert tagit en till, men förståndet sa ett annat, haha.
Sedan blev det inte så mycket mera gjort. Orkade faktiskt inte.....
Somnade hemskt tidigt... Vart?....Ute.... Naturligtvis.... Små barn mår bra av att sova ute, haha!


Äggvåfflor:       ( 8 - 10 st)

4 dl vetemjöl ( ta gluten fritt samma mängd, ta 0,5 dl potatis mjöl oxå om du använder det glutenfria allternativet. Våfflorna håller sig fina bättre, man kan få ta lite mera mjölk ,men det ser man..)
1/2 tsk salt 
1 tsk bakpulver
5 dl mjölk 
2 st ägg
100 gr smält margarin
Ta lite socker i smeten om du vill, men det är inget måste.


Vipa lätt ihop äggen.
Blanda vetemjöl, salt, bakpulver och hälften av mjölken  i ägg smeten( det blir inte så lätt klumpar i smeten då). Tillsätt resten av mjölken och det av svalnande margarinet ( Du har ju smält det på spisen innan).  Vispa ihop. Sockra om du vill. Jag gillar socker i. Låt vila en stund. Värm våffeljärnet. Grädda våfflorna gyllenbruna.
Server med grädde och sylt . Eller ät dom med socker på.



Detta är mat för någon som är trött. Det lägger sig som bomull i magen ( och även runt, haha).

Nu är det dax för mat igen. Åter kommer senare idag! / Kram Suss 

Kommentarer
Postat av: klara :)

alltså jah bor på gotland , och där var det rea . halva priset på halva priset.

så dom kostade bara 50:- / st :D

2010-08-16 @ 15:31:28
URL: http://klaraah.webblogg.se/
Postat av: Icka

Alltså va är det för nötter som jobbar hos er?? Dom måste va av frukstansvärt klent virke i U-hamn. Hade jag bott närmare hade jag ställt upp och jobbat, jag blir bara förbannad när jag läser det här..

2010-08-17 @ 13:38:03
URL: http://ijennikashuvud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0