Tranan.....

Då såg jag äntligen den lille rackaren....:)
Igår så skrev jag ju att jag inte hade sett " skrän fågeln" number one...
Men jag jobbade ute igår och rättsom det var så hörde jag dom.. Det lätt som en hel skolklass med högstadie elver som inte kan hålla käft! Det är ett skän utan dess like. Och dessutom så såg det ut som om dom hade svårt med ledarskapet. Anntingen var det ingen i täten, eller så var det flera som försökte ta förarplatsen:
Kan undra hur tanke gångarna går där uppe bland flocken?

Kanke så här:
-Det var ett jävla liv på er!
- HÅLL käft!
-Jag försöker ju att komma på vägen. Men det är inte lätt. Finns det någon annan som tycker dom kan bättre , så kan jag flytta på mig??
-Flytta på dig Berra! - Här kommer jag! Det skall väll inte vara så jävla svårt att hitta....-
-Ni vet ju att folk står där nere på backen och kollar på oss. Och då kan vi ju inte flyga runt som en flock yra höns.  Vem vill bli jämförd med dom inteligens befriade fjäderfäna. Dom är en skamm för fågel släktet. ( Nu utbryter då ett allmänt gapskratt i gruppen. Det är då vi msk hör dom " skräna.
- Men  Kurt då! Har du inte heller ställt in GPS:en. Vi flyger ju fortfarande runt i cirklar. Vi skall ju flyga i " plog". det vi ni ju att det står i "Tranans flyghandbok". Det är nu ordspråket: Gammal vet bäst, kommer till pass.
För fram kommer nu gamla Agda. Hon har hunnit med denna flygrutten åtskilliga gånger i sitt liv och har överlevt diverse faror. Hon äntrar nu första ledar platsen i plogen. Skriker allt hon förmår ( måste ju överrösta allt tjatter) - RÄTTNING I LEDET! Alla intar sina platser. För några minuter så råder det fortfarande lite förvirring. Det är inte lätt att resa 1:a gången i ett stort sällskap. Men efter hand så börjar formationen se ut som en plog.
- Frammåt, skriker Agda med sin vassa stämma. Ingen vågar att säga något. Även Kurt o Berra håller " näbben". Dom har ju redan visat att dom inte hade dom ledarskaps bitarna man måste inneha för att vara rese ledare för en flock skränande tranor som reser 3dje:klass.
- Ingen rör sig ur fläcken innan vi har landat vid Hornborgarsjön, säger Agda! Och så reser dom vidare i tystnad.
Någon liten " nybörjare" försöker sig på ett "pip" men blir snabbt ner tystad. För även i fåglarnas värld så behövs det en kvinnas fasta hand för att det skall bli ordning på bygget.....hahaha!

Idag är det en strålande dag! Skall försöka att komma ut och plocka lite granna ute.
Det har tagit jätte mycket på snön igår...
Kanske jag kan se någon mera plog av tranor som har en ledare som Agda.......;P
/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: trafikblogg.se

Hejsan!



Vill du ha gratis besökare till din blogg?:) Lägg då in din länk på www.trafikblogg.se det tar max 2 sekunder att lägga in din länk där:)



Ha det bra:)

2011-03-22 @ 15:38:38
URL: http://trafikblogg.se
Postat av: Åsa

Svar: ja men eller hur? Efter en flaska sprit så kanske :)



Nu har du en ny prenumerant ;)

2011-03-22 @ 15:55:22
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Icka

Haha fan va du är kul :P Älskar din blogg, det vet du.

2011-03-22 @ 15:58:03
URL: http://ijennikashuvud.blogspot.com
Postat av: Tess

Precis en paj går alltid hem! :)



Å våren är påväg! Underbart! :)

2011-03-22 @ 17:26:36
URL: http://isset.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Haha, det första jag tänkte på var de gamla filmerna om "Karate kid" där "tranan" ingår som en av de mest effektiva sparkarna :P



vem hade väl anat! :P

2011-03-22 @ 18:44:20
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Helene

Oh jag längtar till att få höra tranen. Vi hoppas att det kommer att bli bra väder i helgen så vi kan åka upp till landet och då hoppas jag att få höra de första tranorna. Förra året hörde vi dem den 3 april så jag vet inte om vi är ute lite tidigare eller och tranorna är här tidigare. Jaja det har ingen betydelse för när tranorna är här är det vår.



Hoppas att allt är bra med dig annars /Helene

2011-03-22 @ 18:56:32
URL: http://helenesvardag.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hej !! Hoppas att du haft en fin och mysig dag , och att det blev några fina vårbilder på kameran :)

Jag håller med dig om att fika med vänner det är guld värt det :D Ha en fortsatt fin tisdagskväll !!! Kram ♥



2011-03-22 @ 19:01:32
URL: http://mimzzan.blogg.se/
Postat av: AnnaE

Ha ha ha!!! Vilken underbar

historia=)



Vi höres på Lördag!

Kram

2011-03-22 @ 20:17:13
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Mystjejen

Va är våren på G hos Er??? Grattis fina <3 Kraam

2011-03-22 @ 20:50:58
URL: http://blogg.mystjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0