Skit i trädgården.....

Ja, gott folk! Idag har man då börjat med att harva runt i trädgården igen.,..;)
Det var ju ett tag sedan sist. Men spadar och räfsor stod där jag sist ställde dom ( konstigt nog) skulle jag vilja säga, haha
Hur sjutton kan det komma upp så mycket skräp i en gräsmatta på bara några månader. Jag har hittat konservlock, plastlock, plastpåsar, påsar, papper ifrån diverse kolor, ciggarett fimpar ( och dom är inte mina, det kan jag lova) och så hundskit på gräsmattan. Vem är det som inte har koll på sina fyrfotade vänner. Kan säga att vi bor intill en gräsplan där det släpps lös diverse hundar på kvällarna ( när dom tror att ingen ser). Så synd för dom. För hundägarna kan väl aldrig tro att det står en argsint " kärring" och röker i mörkret långt framm på små timmarna. Har skrämt mer än en liten vovve. Det är ju inte hundens fel utan ägarens. Men i dom flesta fall har jag blivit lika rädd som hunden. Alla djur ser ju ut som vargar i mörkret.....Ja, då stiger allt adrenalinet lite, haha. Hjärtat sitter i halsgropen och man fimpar av fort för att komma innomhus i tryggheten.
Åter till trädgårds livet. Har krattat hela framsidan och tagit ett tag i blomlanden. HÄR HITTADE MAN DÅ ALL KATTSKIT....hm. Kan väl inte säga att det är grannens katturslingar inte. Utan får väl snällt säga att det är mina 4:a små gryn som är boven till dessa skithus, haha
Visst dom har ju grävt ner avfallshögen. Men nu kommer ju jag och gräver upp den. Endel luktar fortfarande skit, men endel är små vita korvar.....
Lugn ni behöver inte kommerntera detta: " det som gömms i snö kommer upp i tö"
I lokal tidningen har vi redan av verkat detta ämnet. Att folk inte plockar upp efter sina kompisar och att katter skiter i sandlådor. Detta med sandlådor till barn är ju ingen rolig trall, MEN man kan faktiskt bygga en ställning till sandlådan och lägga på. Då kommer inte katten åt att förorena i sanden. Det hade faktiskt vi. Varje år kommer detta på tal. Men det är ju oxå ett stadigt vårtecken, eller hur???


Första fikan i vår solen tog vi oss. Att kaffe alltid smakar så gott ut. Alex tyckte det var lite varmt med mössa, därför körde han upp den över öronen, haha.



Alex körde runt bland sina leksaker. vi tittar nu på ett blivande "golfproffs". Där finns det pengar att hämta, om man blir bra, haha.



Se så långt mina blåa krokus har kommit på lite över en vecka......Våren kommer trallallallej.
Ingen som skall baka lussekatter, haha



Och detta är dom gula. Har även vita men där syns inte blomman ännu....



Även katterna njuter av att det är varmare och framför allt torrare ute. Dom är med och busar över allt. Här sitter mamma Svea ( till höger i bild) .Och håller ett vakande öga över sina odågor till slynglar. Hon är och dänger på dom med jämna mellanrum. Sedan jagar hon dom. Men det ser ut som om alla inblandade parter gillar denna katt och råtta lek....hihi

Men även det roliga tar slut och man får bege sig innomhus. Imorgon är det vardag här igen. Då skall Alex till dagis och jag beger mig till jobbet.....Nu får det vara slut på VAB:andet. Det blir man inte "fet" av...
/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Mystjejen

Oj vad du har hunnit med mycket. Ja dessa hundskitar och ägare, förstår att det blir så när man bor så nära en plan. Så söta han är <3 nja kaffe, det hade varit godare med en kopp te haha...



Sv: nja idag har det varit upp och ner, energin kommer igång på em verkar det som. Kram o ha en fin dag imorgon på jobb, så hörs vi på fre igen. Kram o ta hand om dig/Mystjejen

2011-03-30 @ 22:30:52
URL: http://blogg.mystjejen.se
Postat av: Anonym

snacka om att den västra katten med ryggne till var lik min misse!



godnatt"

2011-03-31 @ 01:25:23
URL: http://eeeelins.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofi

Vilka sötingar! Vad kul att de är släkt allihop

2011-04-04 @ 22:05:53
URL: http://www.matsafari.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0