Nya vacciner....

Dessa nya vacciner är nog inte alltid så bra som läkemedelsverket vill få det till????
Läste en artikel angående denna mass vaccination på folk och fä, som förse gick förra året.
Jobbar ju som bekant innom vården. Och vilken propagande det var om att alla skulle ta den " svininfluensevaccinet". Det var ju näst intill ett krav om man var innom vården. Våra gamla låg ju alla i riskzoonen. Tog dom inte sprutan så skulle ju alla insjukna i lungkapsejsning ( ok, lite överdrivet, men  ändå). Och då skulle vi ju bli arbetslösa, haha.
 
Alla skolbarn. Ja, dom kom hem med papper om att det verkligen låg i föräldras intresse att se till att ens ögonstenar inte fick denna hemska sjukdom som " bankade" på dörren och insjuknade. Vilken förälder skulle inte anklaga sig själv om barnet inte fått vaccinet och att det sedan skulle bära till så olyckligt att barnet skulle få svinsjukan. Det vill man ju inte som förälder bära med sig hela livet....Allså såg man till att ungen fick sin spruta.

Sedan kommer då " gubben" hem ifrån sitt jobb. Ja, där lockade dom med att företaget betalade deras sprutor. Och ställde dom inte upp och tog sin spruta så blev det nästan tal om arkebusering i någon spolgrop. Och när det är gjort så skulle dom bli ingjutna i en betong pelare till något parkeringshus. Allt för att företaget skall få igen sina utlägg, haha ( dom betalde ju sprutan, hihi)  Och vilket företag betalar så mycket i lön att man vill dö för det????


Dom riktigt små barnen som inte förstår ett skit, vad föräldrarna beslutar. Tog snabbt barnavårdcentralen hand om. Där lade man till sprutan autmatiskt till den vanliga vaccinationen.  Dessutom räckte det inte med en , utan för att vara på den säkra sidan skulle dom strackarna få två sprutor. Och ve den förälder som inte lät sitt barn få ett stick. Då blev man med ens en oansvarig förälder. Och hur kan man låta ett barn då vara på dagis om den var lite förkyld. Då skulle ju alla titta snett på ugnen, och antagligen bli behandlad som en smitthärd av värsta sort.

Som om detta inte var nog, så visade man lite skrämselbilder på tv:n. Körde radionyheter varje dag att det kom nya fall. Både i Norge o Finland. Även i Sverige insjuknade det personer av denna fasansfulla "Svininfluensa". Och vad skall man som lekman tro om allt detta? Man gör ju som alla andra. Man tar sin jävla spruta och håller käft, och hoppas på det bästa. Det gjorde i alla fall jag.

Men efter att ha läst dagen artikel så vet i faan om jag någonsin skall ta en enda vaccination igen. Om den inte är beprövad åtskilliga generationer tillbaka, haha
Nu kan man då läsa att ett flertal fall av NARKOLEPSI ( sömnsjuka) kan härledas till intaget av vaccinationet PANDEEMRIX ( svininfluensa). Och flest fall är barn och ungdomar under 20 år. Hur jävla bra känns då detta?? Det känns ju lika jävligt som om barnen skulle fått " svinet". Hur man än vänder sig, så har man ändå ashlet bak;);)

Sedan har vi detta här vaccinet GARDASIL som man skall ge sina tonnårstjejer. Det skall ju för hindra livmoderscancer. Hur faan vet man det. Och vad ger det för biverkningar??? Ingen som kan ge ett bra svar... Allså har jag beslutat att inte ge mina tjejer det. Dessutom så kostar sprutan runt 1000:-. Och det räcker inte med en utan det skall vara 3 stycken


Var och gav sonen i huset sin 6-års vaccination. Frågade då för skoj skull hur det var med " svinvaccinet" om det inte var obligatoriskt längre, hehe. Fick till svar: Att om man vill ge sina barn vaccinet får man ringa själv till stora sjukhuset i Borås och tala med läkarna där. Sedan får man själv ta sig dit. Nu var det inte längra tal om att man kunde få sin spruta i vilket fikarum som helst inte, haha.

Till ALLA ER som var ståndsaktiga att stå emot grupp trycket. Lyfter jag hatten för. Det var starkt gjort av ER. MIG skall inte läkemedelsverket få LURA en gång till. VAR SÅ SÄKER.

Hoppas ni orkat att läsa allt detta. Tycker det är viktigt att vi kanske skall ta och tänka till en extra gång nästa gång det händer något sådannt här igen. För sanna mina ord: DET KOMMER DET ATT GÖRA.....
/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Mystjejen

Ja det var hemskt eller för jävligt den där artikel, men jag valde att inte ta någon spruta, men jag har vänner som arbetar på sjukhus och de var tvungna att ta den....Kram söta <3

2011-03-29 @ 21:38:23
URL: http://blogg.mystjejen.se
Postat av: Maria

Ja det var verkligen hysteri över detta!

Hua!

Vi tog den inte...inte nån i familjen. Många av våra vänner och släkt tog den och tyckte nog at vi var lite konstiga!

Men det var vårt val och det känns otroligt bra nu kan jag säga!

Kram

2011-03-29 @ 22:31:58
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Jonnie jonsson

haha ja de e inte så långt ifrån, fast jag har börjat röka lite ändå :) men bara lie haha

2011-03-30 @ 07:21:29
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Åsa

När detta hände var jag gravid och alltså i "riskzonen" alla tjatade på mig att jag skulle ta vaccinet, men jag vägrade...och inte fick min dotter göra det heller. Jag fick mycket skit för det då, men nu är jag glad att jag stod emot. Det lönar sig att vara envis ibland :)

2011-03-30 @ 10:24:05
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Mariette

Vår familj tog den inte heller. När "larmet" kom om influensan så satte vi oss och informerade oss själva via internet och kom ganska snabbt fram till att vaccinet inte var för oss eftersom det inte var testat tillräckligt. Myndigheternas propaganda för det anser jag är rent förkastligt!

2011-03-31 @ 12:48:40
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0