Mr Björkman....

Ja, då är det dax för den årliga melodifestivalen.
Man kan ju undra vilken låt som vinner???
Men som vanligt kommer det väl att stå på första sidorna imorgons dagstidningar med STORA bokstäver:
SKANDAL!!!! FEL LÅT VANN!!
Det är ju alltid så. Rätt låt vinner ju aldrig. Men hur skall rätt låt kunna vinna när Svenska folket sitter på vågskålen. Det är ju våra röster som avgör. Och lika många personer som röstar, lika många olika förslag blir det. Folket kan ju inte enas om en låt. Allså blir det alltid fel låt som vinner, beroende på vem man frågar.
Jag har ett förslag: Låt Herr Melodifestivalen ( Christer Björkman) själv få bestämma!
Låt han själv sitta och lyssna igenom alla låtar som kommer in. Och sedan får han välja ut den låt som skall tävla i den stora tävlingen. Det skulle vara kul att se hur långt den låten tar sig. Kanske det skulle gå jätte bra..

Jag lär väl inte få se så mycket, eftersom jag jobbar ute ikväll oxå. Det blir väl att få " fluckta" lite på tv:n emellan ställerna. När jag växte upp så var ju denna kvällen helig. Då satt alla ( nästan) som fast naglade framför TV:n och man hade dukat och laddat upp med " mys" tilltugg. Det var lite fest över det hela. Någon gång så gick vi tillsammans och hade fest omkring denna kvällen. Nu förtiden känns det mest som " Blaha, blaha". Ja; tider ändras allt.....:)

Jag skall väl av slöja vem jag tror på oxå:
Sanna, PLAYTONES eller Brolle???

VEM TROR NI PÅ????????
/ KRAM SUSS

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Hej hopp

Jo såna tankar har jag me haft i veckan

Låt han eller bilda en grupp, mest kunniga i musik välja ut en låt som ska tävla

Om inte -låt festivalen vila ett år o samla krafter

2011-03-12 @ 15:30:15
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Tess

Jag tror på Danny.. Men har inte riktigt hört alla bidrag! Får se hur kvällen slutar! :)

2011-03-12 @ 16:05:39
URL: http://isset.blogg.se/
Postat av: Mystjejen

Ja jag tror på Sara Varga för det är en känslosam låt:)fast vi får se, kanske det blir någon av dina favoriter:) Men det är ju som du skriver det blir SKANDAL, FEL LÅT VANN haha...ha en fin lördagskväll Varma kramar till dig:)

2011-03-12 @ 16:14:18
URL: http://blogg.mystjejen.se
Postat av: Becca

Oj vet inte vem ja tror på faktiskt :D hihi!!

har ärligt inte följt de så mytcket ;) hihi..

så ska bli kul å se ikväll.. och ja man kan ju undra vilken stackare som får rubrikerna "fel låt van, skandal" haha bra skrivit ;D

kramar

2011-03-12 @ 16:44:54
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: AnnaE

Har många favoriter..

Playtones, Sara Varga

Erik Saade..Hm..Många

bra! Fast jag har ju

lovat nån att rösta

på just dom så tummen

går ur led:..:)



Kram

2011-03-12 @ 18:38:53
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Erika(jyringen)

jag håller på swingfly :)



sv.ingen vågar väl säga ngt med risk för att bli kastad av bussen :P

ingen fara att kommentaren är borta jag överlever nog :P

2011-03-12 @ 18:57:33
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

Melodifestivalen brukar ju inte riktigt vara min gengre av musik. Men jag tyckte rätt låt vann. Jag tror saade kan ha en chans i eurovision. Tycker det var väldigt bra att de i år också tagit in jury från andra länder. För som du skriver har ju svenska folket jävligt dålig smak. De verkar inte tänka längre än va näsan räcker. När man röstar måste man faktiskt också tänka på vad som kommer funka i resten av världen. Det räcker liksom inte att bara svenskarna tycker att en låt är bra. Det är det som har varit fel de senaste åren. Den låten som vunnit har varit en låt som svenskarna tycker om, men som man vet inte har någon chans i eurovision eftersom att låtarna som vunnit inte kommer funka i resten av världen.

2011-03-12 @ 23:07:13
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0