Ah! Äntligen....

Äntligen fredags kväll och jag är ledig HELA helgen.
Det känns riktigt skönt. Just nu är har hushållets inneboende ( dom som är hemma) bänkat sig framför sina favo sysslor.
Herr L har slagit ner bakdelen ( allså från topp till tå) i soffan. Vi kan säga att han intaget ett ryggläge, haha. I källaren framför tv:n. Antagligen rullar det väl någon " skit" film. Slagsmål, gap, skrik eller ond bråd död film:P. Jag gillar inte att se på sådan skräp. Lill killen ligger här uppe i pyjamas och tittar på tecknad film. Har sina älsklingar i famnen. Snutten o gosekatten:) och även dinosarna får plats. Han skall snart lägga sig, men även han måste få känna att det är helg och ledigt. Mellersta tjejen tog en cocakola ifrån vårat cola förråd, haha och drog iväg till några kompisar. Vi har ju inte vin i vårat fina vin ställ i köket. Utan här har vi den beroende framkallade hälso drycken COCA KOLA:) Det går några flaskor på en vecka. Tösa biten med det färska körkortet har kommit hem ifrån Varbergs trippen. Fick ett SMS som talade om att ALLT gått bra och att hon skulle åka till kompisar direkt. Hon han inte mellan landa hemma ens. Utan: Vi syns om några timmar. Detta kom vid sju tiden nu ikväll. Det betyder att vi antagligen syns imorgon fm, haha. Nog för att jag är uppe länge. Men ugndomarna håller ut ända till morgon timmarna, haha.
Och fru Lundin hon har slagit sig ner framför datorn. Nu skall jag försöka blogga runt och svara på lite kommentarer och vara inne på " Mina favo bloggar". Jag skall sätta på en kanna kaffe oxå. Även  katterna ligger och sover. Det är så rogivande att höra när dom små hårbollarna ligger och spinner på stolen eller i knät på en. Hela det Lundinska resestänset andas lugn och ro och harmoni. Det är bäst att passa på. Det är inte ofta det är så tyst här en fredags kväll, haha

Helgen kommer att gå i det stillsamma tecknet. Det blir ingen dans imorgon. Man kan ju inte vara ute jämnt. Man måste ha tråkigt ibland för att uppskatta det roliga...hahaha.
Men det kommer nog att bli ett och annat ändå som blir gjort om jag känner mig själv:)


Skulle ju inte gråta blod om det stod några sådanna hära Vallmo i full blomm i rabbatten.
Då skulle himlen vara blå och svalorna toge sina " räder" i skyn.
 Solen skulle skina och det skulle vara varmt och skön. Jag skulle även överleva äckliga flugor och gul-svarta stickande grejer med gadd vid fika bordet ute, hahaa
SOMMAR; SOMMAR, SOMMAR


Ha nu en skön resterande fredags kväll med mycket mys oavsett om ni myser själva eller tillsammans med familjen eller sambon mm

/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Mystjejen

Glöm inte "puffa" till dina kuddar, du vet fredagsmys hihi...oj det var snabba turer för henne, men skönt att det gick bra:) ha det så mysigt ikväll o en resterande kväll. Här har det varit lite vin o granntanten under mig har spelat repeat på "i en liten fiskehamn" hahaha asg Kramiz o sov gott fina!

2011-03-04 @ 23:10:30
URL: http://mystjejen1.wordpress.com
Postat av: Danielkl.com

Skönt att du är ledig hela helgen! =)



Sv: Jag brukar också gå bort från TV:n när reklamen kommer! ^^

2011-03-05 @ 00:22:32
URL: http://danielkl.com
Postat av: Mystjejen

Haha nix, min vän Anders är I Berlin o njuter av värmen, den rackaren:) men texten no problems, sitter som gjutet nu haha Nattikramar

2011-03-05 @ 00:34:32
URL: http://mystjejen1.wordpress.com
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Hoppas att du får en trevlig ledighet - HELA HELGEN! :)



Sv: Jag ska utnyttja dessa timmar väl! Lite utomhusarbete i solen blir det idag. Saker måste brännas innan våren anländer, samt städas upp!

2011-03-05 @ 09:01:25
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Mariette

Visst är det härligt med en HEL LEDIG helg, dom är ju så sällsynta =)

2011-03-05 @ 11:03:28
URL: http://mariettesrora.blogg.se/
Postat av: Becca

är de inte skönt med helg??

dessutom skiner solen och de känns att våren är påväg.. allt bra med dej idag?? :D

2011-03-05 @ 11:05:30
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Becca

Detsamma :D

2011-03-05 @ 13:22:55
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Vad fina blommor du har här

Hoppas din vecka börjat bra

2011-03-08 @ 10:34:13
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0