Tulpanens dag...

Morgon gott folk!
Idag skall man fira tulpanens dag.
Köpte mig en fin bukett igår innan jag åkte hem. Tänk! Att snart så kommer den att blomma och spira i våra blomrabatter. Att köpa tulpaner är oxå ett kommande vårtecken. Det finns ju ett uppsjö, utav olika färger, så det är bara att välja och vraka. Någon färg passar alla.

Vilken färg gillar du bäst?????

Har varit en liten " Tv nörd" dom 2 senaste dagarna. Har fastnat för serien " svärdet och spiran". Gillar starkt sådanna serier. Men man kan ju bli lite förbannad. Att kyrkans männ kunde missbruka sin makt så. Kyrkan var ena riktiga " översittare" mot det stackars försvarslösa folket..
Det är väl bara för väl att folket av idag är mera upplysta och kan läsa. Det skulle väl aldrig kunna hända idagens samhälle??? Att någon instanns eller myndighet skulle kunna missbruka sin makt eller????
Skojar!!!! Hur länge skall försäkringskassan kunna hålla på som dom gör?? Att inte höra på vad folk säger! Att säga att " dödssjuka" personer" är arbetsförda?? Gillar dom inget vidare....

Åter en dag på jobbet! Ha det så skönt på arbetsveckans sista arbetsdag!!!!!



Det blev rödaktiga idag, men annars så gillar jag vita bäst. Och framför allt! SE TILL ATT NI KÖPER DOM SJÄLVA! Då är ni säkra på att ni kommer att få blommar. Att vänta på att den andra hälften ( man eller kvinna) skall köpa. Det är inget säkert drag, haha  :):)

/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Maria

Åhhh tulpaner....

igår såg jag vår gräsmatta på framsidan...mycket snö var borttöad!!!!

Men igår kväll och inatt har det snöat igen..inte mycket men ändå!

Nu ligger det på noll...

Ha en skön helg...jag ska tillbringa min på jobbet!

Kram

2011-01-14 @ 07:30:15
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

Ååå tulpaner, det som är så fint :) Jag gillar alla färger utom gula..

2011-01-14 @ 11:41:20
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Icka

Haha tur du överlevde. Ja den är rätt jobbig på det sättet, men väldigt fin med sjön så nära. När jag va liten va jag arg på pappa för att han flyttat därifrån haha. Jag ville bo där. Ja då det går bara bra :) Kram

2011-01-14 @ 12:47:22
URL: http://ijennikashuvud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0