Seg som sirap....

Men vilken dag det varit....
Har varit segare än sirap i kroppen. Tror nog att det var snö skottningen igår som tog musten ur mig. Har en enorm värk i kroppens ALLA ben känns det som, huga!! Det har inte varit många" knop"  på mig idag. Detta har resulterat i att jag har ägnat mig åt " lättja", haha. Har legat och glott på dummburken idag... Det var länge sedan jag gjorde det. Men det är precis vad jag orkat. Det är klart, middagen har jag fixat, och där emellan satt på och hängt upp tvätt maskinen ( vilket språk). Ta det inte ordagrannt bara....:):)

Nu är min välbehövliga ledighet snart slut. Börjar att jobba kväll imorgon. Skall försöka att få lite sovmorgon imorn.....men lill killen kommer väll på sin vanliga tid. Han är som en väckar klocka " mamma vakna! det är morgon nu......

På tal om honom! Idag har han suttit vid datorn. Vad barn är smarta nu för tiden. Han rattar " musen" med säker hand( är ju bara 5 år) . När en annan var i den åldern så höll man sig till block och kritor, tiderna ändrar sig..Kanske man kunde få sätta på TV:n under sträng övervakning. Man fick ju inte ha sönder något!!!

Det har kommit mera snö! Nu kanske det kan vara bra? Eller vad tror ni???
Herr L har varit uppe och skottat av taket. Det får ju inte bli för tungt....


Så här ser mitt kök ut nu...borta är julen röda färger och nu är det blått..Alex kollar sitt favoprogram på datan. DinosariusKing.....Det är action det! För en kille på 5 år...:):)



Här är en kvälls bild. Jag gjorde detta igår kväll, sent, haha.



Här på hade vi det lilla akvariumet stående innan, men det tog vi bort före jul. Nu har vi bara ett stor kvar. tack och lov för det! Det är ingen som vill städa det, hihi.


Detta är diska bänken. Vi tyckte vi fick ett så stort kök, när vi gjorde om ( 2003/2004). Det stack ju ut en bar diskbänk rakt ifrån spis/micron. Men det hade inte gjort något om köket hade blivit ännu större...Det kan kännas lite trångt ändå ibland, haha



Nu har ni fått en liten rund tur i mina domäner. Så ser mitt kök ut. Men jag lovar: Skulle jag göra om köket igen, skall jag inte välja rostfritt!!! varför???? Det suger åt sig alla hår ifrån katterna som går och stryker sig på markplan. Och sedan så syns ALLA tumm avtryck. Så det är ett jävla " fejjande" om man vill hålla det snyggt. ingen spishäll med touch funktion heller. Det skulle vara knappar man kan vrida på. Men det är lätt att vara efter klok, haha


Sov gott bloggvänner! / Suss

Kommentarer
Postat av: Becca

skönt med helg och fredagsmys ;) hihi.. Massa chips och godis :b

Vilka är dina favorit chips/godis?? :D



fint ni har det hemma :D

kramar

2011-01-07 @ 13:00:01
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Maria

Visst e det skönt att bli av med julsakerna!!!!!!!

Nu fattas bara våren!!!!!!!!

Kram

2011-01-07 @ 16:20:10
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Mariette

Visst är det härligt med touch på hällen...not. Ja,ja då går vi inte sysslolösa i alla fall =)



Ska snart lägga ut bilder på vårt kök (som otroligt nog näääästan är färdigt, lite lister och så bara.



Tittar in lite oftare nu när tiden räcker till annat också.

2011-01-11 @ 22:55:37
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0