Blodgivare.....

God natt på Er!
Idag har det varit en hektisk dag.
Tider att passa, hela dagen.
Känner mig ganska trött, men känner att jag måste skriva lite.
Har en sak jag skulle vilja ta upp med ER!

Idag i våran tidning kunde man läsa att vi ( Ulricehamns borna) kommer att bli av med våran möjlighet att lämna blod. Allså att vara BLODGIVARE. Som det varit nu är det bara att åka till stan. Ca 10 minuters bilresa. Och det är ju ingen " big deal" att göra. Dessa människor som lämnar blod är ju guldvärda. Dom räddar ju liv....
Men nu när denna möjlighet upphör så kommer  man att får ta sig till Borås lassarett istället. Detta är en liten tripp på en så där 40 minuter. Och nu blir det ju genast mycket mera krångligare. Vi har ca 440 aktiva blodgivare i kommunen. Det är en bra siffra. Och dom representerar en stor del av hela sveriges befolkning som lämnar blod. Hur många tror ni av dessa kommer att fortsätta lämna blod???
Det är ju inga stora pengar med i bilden. Utan dom gör ju detta för sina goda hjärtans skull.....Dom brukar få kaffe och en smörgås här i stan. Som tack för besväret.. Jag tror ju själv att den siffran kommer att sjunka betydligt. Allt detta beror på att deras lokaler skall bli personalrum nu. Dom har fått husera fritt i dessa lokaler innan. Och nu finns det ingen annan lokal att bli inhysta i. Det är ju vissa kreterier som skall uppfyllas för att man skall få använda rummet till vampyr aktivitet..Så eftersom vi inte har eget blod att tillgå, kommer kommunen att få köpa in blod till sjukstugan.. Skulle detta bli billigare. NEJ! Tror inte det....Att kommunen alltid skall bita sig i svansen..
Dessutom så är det BRIST på blod och blodgivare i landet...
Skulle vilja uppmana dig som läser: Bli blodgivare om du kan...
Det är ju inte vem som helst som kan lämna blod. Man blir grundligt undersökt först....så jag tycker vi skall vara rädda om våra " röda" änglar. Tack till dig som just idag/ nu lämnar ditt blod i en påse. Att du är så egoistfri så att du kan tänka på andra med människor....Tack, tack

Mitt egna blod behöver jag själv, haha! Det är inte tillräckligt krämigt, haha.

Sov gott! / Kram Suss

Kommentarer
Postat av: prinsessanadia

Vet inte om jag gillar ordet krämigt och blod i samma mening :P



Men jag tycker att texten är viktig att uppmärksamma. Konstigt att det alltid ska dras in pengar genom att dra in på saker som faktiskt är nödvändigt. Istället hade man kunnat ta de där extra tusenlapparna från de som sitter högst upp. Deras lön lär vara alldeles för hög ändå.

2011-01-19 @ 13:16:01
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Becca

sv: okej :)

jo jag har börjat med dagens blogg nu eftersom jag fått för frågningar om att ha mer tävlingar.. Så klicka dej in och var med för tusan ;)

2011-01-19 @ 14:26:58
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Becca

sv: lite trött men får ju skulle sig själv när man är nattuggla :D, jag jobbar och står i för de mesta ;) hihi!!

Om du fick välja vilket djur du skulle vilja vara, vilket skulle de vara då?? :b

2011-01-19 @ 15:57:08
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Lena

Tjingeling,

Jag är en sådan som delar med mig av mitt blod, svårstucken är jag till tusen, men de vill så gärna ha mitt blod för jag är så in i norden "NEGATIV".

kramisar

2011-01-19 @ 20:02:02
Postat av: thesswester - inte som alla andra

vad fin blogg du har ! :)

2011-01-19 @ 21:06:10
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: susanne

Sv Lena!

Jag bockar och bugar för svenska folkets vägar....

Tur att det bara gäller blodet, haha. Annars är du ju POSITIV:):):)

/ Kram Suss

2011-01-19 @ 23:45:32
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0