Födelsedag....

Att fylla år!!!
Att det kan kännas så olika i beroende på vilken ålder man befinner sig i!
När man är liten så ligger man i sin säng och är förväntas full....har dessutom vaknat långt före det man behöver...Man väntar på att familjen skall komma in och sjunga för en, OCH naturligtvis PACKETEN...
Sedan ser man framm emot att fylla skol ålder. Tonåring, moppeålder., " byxmyndig", 18-år - ett kliv in i vuxen livet och framför allt körkortet. Sedan blir det då en väntan på att få in rätt ålder för att handla själv på systemet...Sedan så följer det en tio årsperiod då man bara följer med. Det känns lixom bara BRA att man blir ett år äldre varje år.
 MEN sedan en dag så finns bara den här känslan där: HALLO, jag vill inte bli äldre!!! Kan någon stoppa " tåget"?
Det är nu tiden börjar att "rusa" iväg.....Det finns inga roliga " stolpar" att se fram emot. Kan inte säga att 50 - strecker lockar mig. Och absolut inte pension åldern heller..Så efter 30 årsåldern lägger man till med ett + . Så i tio års tid fyller man 30+ och sedan blir det 40+ osv.....

På jobbet har vi precis firat en 100-åring. Jag frågade om hon hade fått många blommor? - Ja! Inte trodde jag att jag hade sååå många vänner kvar....
- Ja, det blir ju lätt att man blir ensam på toppen. Det är ju inte så gräsligt många som kommer upp i denna höga åldern. Därför kan jag ju tycka att " Ers Majistät" skulle kunna hand skriva sina gratulationer som 100:a åringarna får av honom, haha. Det skulle väl inte vara för betungande med tanke på att det inte finns så många 100:a åringar i "Svedala":):)
Vill även säga att vi har firat av en 103-åring oxå ( ja , ni läste rätt)...denna veckan. Hon är pigg och allert för sin ålder.  Hon har kommit på ett nytt sätt för att känna sig yngre. När man frågar hur gammal hon är?, säger hon! - Jag är 3 år, haha. ....

FÖRRESTEN! JAG FYLLER 40+ idag, hahaha

/ Kram Suss


I ett försök att hålla sig yngre.......Man gör så gott man kan, haha..

Kommentarer
Postat av: Mystjejen

HIPP HIPP HURRA på din dag <3 hoppas du får en mysig dag Kram

2011-02-09 @ 17:04:20
URL: http://mystjejen1.wordpress.com
Postat av: AnnaE

Grattis goa Suss!!

Hoppas din dag har

varit bra!!:))



Kramar//Anna

2011-02-09 @ 18:22:13
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: prinsessanadia

Grattis! Man få väl försöka se det som ett årgångsvin, det blir bara bättre med åren :)

2011-02-09 @ 20:58:09
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Maria

STORT GRATTIS OCH MÅNGA KRAMAR PÅ FÖDELSEDAGEN!

2011-02-09 @ 22:59:34
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0