En glad dag....

Kvällning gott folk!
Idag har dagis varit stängt här, så jag har varit ledig.
Men inte riktigt ledig ändå. Stora tjejen behöde skjuts till Borås....
Hon hade teoriprovet inför körkortet idag....Då fick jag och lille man följa med. Det var bara att packa fika och lite leksaker och följa med. Kan gott säga att det blev fyra timmar lång väntan.....
Kan med handen på hjärtat säga att det är tur att man har sitt körkort, men kanske skulle det vara obligatoriskt att ha en uppkörning och ett prov med några års mellenrumm. Tror ni att man skulle klara sig då?????
Det skulle kanske ta ner dödsantalet på trafik offren....???


Här är man på väg in......Lite spänd och nervös. Men full koncentration. Om 50 minuter är det över:):)


Efter ca 30 minuter kommer dom första ut. Ingen av dom hade klarat sig. Dom gick och beställde en ny tid för att skriva upp igen.....Stackars dom...Tiden går och sedan kommer lill tösen ut......Och då ser hon ut så HÄR!!!!



Hon klarade sig på första gången...GRATTIS MIN STORA TÖS!!

Sedan kunde vi då äntligen åka hem. Men vi var tvungna att äta lite först.Så vi tog en sväng över " Måsvingen"..


Här slinker det ner både det ena och det andra. Chicken och pomfrittes.....detta tar man några klunkar cola och sköljer ner med, gott,gott...Om man inte är gluten! Då får man en sådann här:


Detta är min hamburgare.... En torr brödbit, en liten köttbit och sallad. Här fanns varken ostskiva eller dressing..
Jävla måsvinge....Jag skall bojkotta dom. Var och åt på Maxi i lördag. DÄR fick jag en riktig god hamburgare...

Ha det så gott, så hörs vi imorgon.... / Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Monika

Sv; Du har så rätt i det du säger, tack för dom fina orden,

Ha en fin dag

2011-02-08 @ 07:08:08
URL: http://monckan.blogg.se/
Postat av: thesswester - inte som alla andra

sv: ja det är alltid skönt att känna sig fräsch innan sängdags :) kram!

2011-02-08 @ 08:23:51
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: Mystjejen

Grattis till din tös:) Hmm tror inte man hade klarat körkortet idag:/ kram o ha en toppendag

2011-02-08 @ 13:38:49
URL: http://mystjejen1.wordpress.com
Postat av: Barnens Hjältar

Tack för titten!

Jag kan tänka mig att barn minns brutna armar och ben. Själv har jag lyckats missa benbrott men det skall man väl vara glad för.

Grattis till tösen och ha en fortsatt fin dag!

2011-02-08 @ 13:44:03
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

2011-02-08 @ 15:35:36
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Lena

Vad roligt att hon klarade sig :))

Kommer så väl ihåg när sonen skulle ta körkort. Han är dyslektiker, så han tyckte inte teorin var rolig, men när han väl skrev den så gick det jättebra, en av mina jobbarkompisar frågade varför han väntat med att göra det och då svarar han "Jag visste väl inte att det var så lätt". Efter det så gick uppkörningen som en dans, han var fick sitt körtkort när han var 19 år och 365 dagar, alltså dagen innan han fyllde 20 (det var skottår det året). Jag önskar din stora tjej all lycka på uppkörningen som ju kommer, håller alla tummar jag har att även den går bra.

Kramisar

2011-02-08 @ 20:01:52
Postat av: carro

jsg är så glad för hennes skull o längtar ännu mer till min tur! :D

2011-02-08 @ 22:15:39
URL: http://carropiiz.blogg.se/
Postat av: Maria

Kul när det går bra för barnen!

Jag tror inte jag hade klarat av det idag...jag skrev upp 4 GÅNGER...så hur skulle det gå????????

Kram

2011-02-09 @ 09:17:23
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0