Ät en påse godis.....det är godare!

Igår när jag var inne på apoteket så blev jag så enormt törstig. Så då tänkte jag att jag skulle prova en av dessa flaskor med " Vitaminwater". Den har dom ju gjort sådann reklam för att det skall vara nyttig??? Nu är ju inte jag  den nyttotänkande personen. Men även jag kan ju få mina stunder...:)
Så jag kollade av sorterna och fastnade för "Den röda, DRAKFRUKTEN".
Vilken skit!!!! Den klunken höll ju på att komma upp igen. Det var bland det vidrigaste jag druckit...
Nu kan man ju tro att apoteket skall sälja bra grejer. Men vad var detta??
Den flaskan stoppades snabbt ner i väskan...Jag var ju tvungen att ta med den hem som en troffé och delge resten av familjen min smak upplevelse....

Sedan när jag kommer hem och tittar idagens Aftonblad. VAD TROR NI JAG SER DÅ???
Jo, på första sidan står det en annons om denna guddomliga dryck..
Det står att denna drycken är en dold socker bomb!!
Den är inte så nyttig alls. Den kostar mycket och innehåller en mängd sockerbitar. TYP 6 st. Men  hallo! Då kan jag ju lika väl fortsätta att dricka mina glas coca cola varje dag med gott sammvete.
Det står även att den som dricker en flaska om dagen får i sig ca 8 KILO socker på ett år. och rent teoretiskt skulle det innebära en vikt ökning på 4-5 kilo på ett år.......
Efter denna informationen så dricker jag inte denna drycken igen. Då äter jag hellre mina godisar och dricker mitt livs exirl, cola. Då kan jag i alla fall njuta en stund.....Och som avslutning på denna godis stunden går jag ut på alltan och får i mig lite frisk luft oxå ( en gift pinne)...Jag skrev ju i början av inlägget att jag inte var av den "nyttotänkande" sorten eller hur?????

/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Mystjejen

Jahapp då får det bli en chipspåse till helgen med ett glas coca :-)

2011-02-03 @ 12:46:28
URL: http://mystjejen1.wordpress.com
Postat av: Monika

Sv; Tack för du kika in, men det där medvikten är inte lätt, men tänkte få bort typ 5kg till o börja med får väl se hur det går, mat o godisälskare som jag är :))

Ha en fortsatt bra dag

2011-02-03 @ 14:28:54
URL: http://monckan.blogg.se/
Postat av: Maria

ja fy den e inte go!

2011-02-03 @ 18:21:15
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Det är inte alltid som dessa nyttigheter är nyttigast!



Det handlar nog mest bara om trender, för man ser att många "träningsfreak" är väldigt lättpåverkade när det kommer till olika former av vitamin- och energidrycker :P



Sv: Ja, än har jag lyckats hålla mig borta från snuset :) Snart har det gått hela 3 dygn! :)

2011-02-04 @ 04:04:27
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0