PÅSKLOV.....

Japp! Då är det påsklov för prinsessorna och två lediga dagar för mig.
I alla fall ifrån jobbet, skönt.
Men som sagt, en kvinna i sina bästa år är ALDRIG ledig, saker som skall uträttas står på kö.....
Och när kvinnan i huset inte är hemma, SÅ BLIR DET FAAN I MIG INTE MYCKET GJORT ifrån jobblistan.
Det är operation dagsverk som gäller idag för samtliga i detta hushåll. Inte herr KUNG, han är ju på jobbet. Men han kommer ju hem, hehe. Då skall det bäras upp grejer ifrån garaget som skall upp på vinden. Och sommar grejer som skall ner. Skall nog hålla honom sysselsatt, haha

Hann precis stopa den mellersta prinsessan från att bege sig ifrån slottet... hon hade varit ute i 20 minuter och ränsat lite ogräs. - Är du klar? - JA, nu skall jag göra mig iordning för att åka till stan! STOP; STOP; STOOOOPPPP!
Till saken hör att hon åkte till Stockholm i fredags och kom hem igår vid 21 tiden. Allså inte varit hemma på hela helgen.
Stora Prinsessan har oxå varit borta hela helgen. Bal och fest har stått på hennes agenda..hihi. Det är nog " dröm prinsen" som spökar där.  Inte mycket gjort där heller. Kungen och lill prinsen har varit på plask o lek på lördagen. Sedan har det inte blivit så värst mycket uträttat. Trädgården står i samma skick som jag lämnade den i fredags kväll när jag gick in..

Men det är klart! Bor man på ett slott så finns det ju betjänter eller hur? Den enda betjänt som tycks finnas här är jag, haha. Slottets Drottning!!!! Ingen som passar upp mig..
Hur är dagens ungdommar upp byggda? Klena och bortskämda, det är vad dom är... När en annan  bodde hemma så fick man faan i mig hjälpa till.... Kanske inte alltid kul, men man protesterade inte. Man visste att man var tvungen att hjälpa till för att det skulle fungera. Idagens läge så tycks " kidsen" tro att som förälder så skall man orka allt. Jobba 100%, fixa hemmet, köra hit o dit, ställa upp i vått och torrt. Sticka till lite pengar med jämna mellan rum när månadspengen har " försvunnit", haha. Och detta skall man göra utan att helst säga något....

Så nu är det frisk luft som gäller. Det är underbart ute. Strålande sol och 19 grader i skuggan.
Drottning skall nu ta sina " stora" sessor i stå kragen och skrida ut i solen. Böja sig för Kung våren och skita ner sina liljevita händer.....Den enda som slipper är lill Prinsen. Han skall  leka med sina kompisar.....
Lära sig att slåss inför kommande bataljer ( en 5-åring har lite svårt att leka utan att det blir lite " bråk"), haha.

Vi hörs under dagen!
/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Mystjejen

Hoppas det går vägen för dig med lite hjälp, själv sitter jag på balkongen o myser;) kramar fina o ta hand om dig

2011-04-18 @ 15:14:43
URL: http://Blogg.mystjejen.se
Postat av: Sasha

Drottningen borde inte vara hela slottets betjänt. Själv har jag en fin liten städare som kommer hem oh gör allt tjusigt i hemmet :)



sv; oj, 21 år, då trivs man verkligen! Men det är bra det! Då mår man ju som bäst :D

Hoppas du med får en fin kväll :)

Kram

2011-04-18 @ 21:58:13
URL: http://sashas.se
Postat av: Ellen

Kika gärna in på min blogg och läs om allt mellan himmel och helvete :)

http://helavarldengungar.com

2011-04-19 @ 19:34:20
URL: http://helavarldengungar.com/
Postat av: Maria

Skönt med påsklov! Jaghar jobbat idag, har delat tur i morgon och heldag på torsdag men sen är jag ledig hela påsken i år. Skönt men synd för barnen att vara hemma själv dessa dagar!

Kram

2011-04-19 @ 22:04:37
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Sasha

sv; Ja det var väldigt skönt att somna i tid, men sen vaknade jag klockan 6...men jag har hunnit med mycket, var och "hälsade" på pappa. Ätit frukost, handlat, lämnat in tvätt, och nu ska jag bege mig till stureplan för att luncha :)



Hoppas du får en fin dag :) Kram!

2011-04-20 @ 11:05:17
URL: http://sashas.se
Postat av: Becca

GLAD PÅSK!! :D

2011-04-20 @ 22:23:01
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Mariette

Hoppas att Slottets Drottning tar det lite lugnt i påsk och njuter av vårsolen!



‎..(\(\..♥../)/) Glad påsk ♥

..( '.')....('.' )

o(_")").(“(“_)o

”˜˜”*°•. ˜”*°••°

2011-04-20 @ 23:38:26
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0