Lite skit under naglarna....

Våren är kommen, trallallala
Nejdå! Har inte fått något slag i huvudet. Tandläkarbesöket har inte givit mig något bestående men inte, haha.
Får väl ta och försvara tandis lite. Jag får lätt blåmärken. Det är nästan borta. Jag gillar min lille tandis trotts allt. Har varit hos honom nu i 15 år, haha. Han vet att jag är " harig". Valsade runt hos några stycken innan jag hittade min lille HG ( det är lättare att säga). Han har ett sååå långt namn annars.
Jag var på massage i tisdags kväll. Då använde hon " koppar". Ni skulle se hur min rygg ser ut efter det, hahaha.
Och då är det ju en skön behandling man får. Det är bara att ligga och njuta i 30 minuter. Så blir man genom knådad på ryggen. Allt för att lösa upp spända knutar. Detta är genom jobbet, så vi får ett bra pris på behandlingen.

Våren , ja!
Idag har jag varit ute på morgon timmarna och planterat lite granna i mina urnor. Framsidan av huset har fått sig en liten färg klick. Det känns så bra att äntligen få börja att " rota" runt i jorden. Lite skit under naglarna skadar aldrig.


Det är dessa blommor som skall plnaters ut. Köpte dom i måndags....Visst ser det svenskt ut?? Blått, gult och lila...



Denna färgen blev det i urnan vid trappen... Peneer är bra blommor. Kostar inte så mycket och står sig jätte länge. Dom tål även några minus grader nu på vårkanten. Det kan ju komma en snö storm till i April månad, haha.



Och så finns det två vita urnor med blå penseér i. Medanns jag håller på så svannsar katterna kring benen på mig.
Här är det " mamma" Svea som är med på bild...



Denna lilla skönheten som tillhör släktett primula har tittat upp bland mina krokusar...Så vackert såå!



Se så lång mina krokus har kommit. Tulpanerna har oxå kommit en bit.....vår, vår, vår!!!!



Mamma Svea har jagat runt och lekt med sin avkomma. Så att det har sprutat i jorden. Hon är en barsk mamma. Ungarna skall veta sin plats och absolut inte komma bak ändan för nära, haha. Då blir det en tass i huvudet. Kan undra om det finns katt BRIS, haha


Men gammle Sven, han nöjer sig med att ligga på köksbänken och titta ut på oss. Och när inte det är roligt längre så lägger han sig ner och sover. Då låter han den yngre generationen vara ute och hoppa. Han med sina 18 år gillar mer att ta det lugnt och fridfullt....

I kväll blir det då jobb. Hoppas eran dag blir fin. Här lyser solen, men det blåser ordentligt.
/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Mystjejen

Så härligt för dig att komma ut i trädgården och "peta" runt. Vilken härlig blomsterrabatt du har och fina blommor fick du med dig. Så fint det blev i alla krukorna. Naaw Sven kopplade av istället, ser väldigt fridfullt ut:) Kram fina och ha det gott <3

2011-04-07 @ 13:22:53
URL: http://blogg.mystjejen.se
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

du är söt <3 kram <3

2011-04-07 @ 15:10:36
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: AnnaE

Jag e som Sven håller

mej inomhus, Atjoo!!:)

2011-04-07 @ 16:32:05
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Mariette

Så fint du har det och så bra det blev med krukorna. Själv köper jag aldrig penseer utan väntar tills det är dags för sommarblommorna.



Fantastiskt med en så gammal katt.

2011-04-07 @ 17:37:37
URL: http://mariettesrora.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh vad härligt det ser ut! Här har nästan all snön försvunnit idag :)

Vilka söta katter, vilket kul namn Sven :) hahahaha

Kram

2011-04-07 @ 19:51:25
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Maria

Härligt! Gult och lila brukar jag oxå köra med på våren! Vi har storm här nere i skåne idag....körde från jobbet och där var det sandstorm från åkern...fy fanken!

är du ledig i helegn?

Ha det gott!

Kram

2011-04-07 @ 21:05:41
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Maria

Gult och lilla kör jag oxå med på våren....blir så fint!

Ledig helg????

Ja e ledig!

Kram

2011-04-08 @ 20:21:16
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vilka fina blommor. Hoppas det blir bra väder i helgen. Är trött på det kalla nu.

Trevlig helg! Kram/Ulrika.

2011-04-08 @ 21:26:38
URL: http://ullissite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0