Åter tillbaka i spåret....

Överlevde! Ja det gjorde jag väl med knapp marginal!
Som sagt, var ju hos tandplågaren igår. Vi skulle sätta på en krona och sätta dit en brygga ( på tre tänder).
Vet ju med mig sedan innan att när jag sätter min fot innanför hans tröskel så tar det tid. Eftersom vi hade lite svårt att få till en bra dag, tyckte han jag kunde kila till honom på minfrukost rast på jobbet. Vi skulle ju, som han uttryckte det: Bara panga på!!!
Men , nej sa jag!  Vi tar en riktig tid utan brådska. Och det skulle ju visa sig att jag fick RÄTT.


Kronan! Den satt som en smäck!. Inga problem alls.
Men sedan skulle vi då ta bort den provesoriska " saken" han gjort till mig. Där stötte vi på patrull. När han skulle lyfta av den satt den som berget. Han bände och vred. Men plasten satt där den satt. Sedan så försökte han att borra bort skiten. Men icke sa nicke. Den satt fortfarande kvar. Nu började då HG bli lite svettig igen. Man ser när svett pärlorna börjar att komma i pannan när det blir problem. Då gick han och hämtade en skruvmejsel som man använder för att bända ur tänder.. Hörde hur det knakade och lät. Måtte tänderna få sitta kvar tänkta jag. Han tog i för kung och foster land, haha. OCH så ploffs flög den ur munnen....oj,oj,oj Sussie den satt hårt.- Jasså säger du det, sa jag. Finns det några tänder kvar????? Det kändes som om alla tänder hade följt med ut. Och inte hade jag någon käke kvar....

Då kommer nästa moment. Se om " bryggan" passar...Tji fick han. Efter några vändor med borren och lite mera " våld" så fick han fortfarande inte på den. Det sa så att säga: Inte klick. Nu skakade han åter på huvudet. - Men Sussie! vad är det för fel? - Det skall du fråga mig! Jag är inte tandtekniker...;)
Han vände och vred igen. Precis som om den skulle passa bättre för det. Efter 40 minuter gav han upp ( och jag med). Vi får ta nya formar med avtryck. Och detta momentet hatar jag. Han kommer med stora formar med en massa modell lera i som sedan skall stelna. Och faan skapet flyter ner i svalget. Man kan få spyreflexer och host attacker för mindre. Och nu måste jag göra det en gång till... Vad livet kan var surt för en redan hårt prövad tjej från Timmele.....Men det är ju bara till att öppna käften och gapa stort.......

Efter 1 timme och 10 minuter så kommer jag där ifrån. Bra mörbultad.



Vad gillar ni det lila märket vid munnen ( på vänster i bild). Och så har jag ett sår i munngipan efter borren och sugen....Och det ser likadant ut idag. Ser ut som om jag fått stryk
Och vi som bara skulle: PANGA PÅT......

/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Maria

Fy fasiken...då e man ju verkligen sugen på att gå tillbaka när man tom får blåmärken och sår.....usch och fy!

Hoppas du får en bättre dag i dag!

Kram

2011-04-06 @ 08:16:52
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: AnnaE

Nä fy!!! Usch!!

Jag lider med dej

Suss!

2011-04-06 @ 09:31:25
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: jess

nemen ett blåmärke... sicken elak tandläkare

2011-04-06 @ 14:41:30
URL: http://theshedevil.blogg.se/
Postat av: Åsa

Uschiamej!! Stackare! Jag hatar tandläkare, och ska snart dit själv...Ajajajaj!

2011-04-06 @ 15:44:02
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Mystjejen

Haha jag är exakt likadan när det gäller formar med avtryck isch :/

Men goa Sussi vad har de gjort med dig, detta kan du väl inte acceptera att se ut så??? Kramar fina och ta hand om dig, du e go <3

2011-04-06 @ 16:42:59
URL: http://blogg.mystjejen.se
Postat av: Mariette

Usch, jag ryser när jag läser detta. Din Stackare!!!

2011-04-06 @ 22:26:33
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0