Siggans fest...

Oj! då har man äntligen börjat att vakna till liv. Idag har det varit segare än segast. Eller som jag skrev på en blogg sida: Jag känner mig som ett utskitet äpplemos!
Vem kom på det uttrycket???
Tänkte att jag skulle börja med festen i torsdags.

Vi hade ordnat en EGEN jobbarkompis fest. Då är ju inte chefen medbjuden och hon kan inte bjuda in sig själv heller under förutvändning att hon donerat pengar till maten, haha. Så nu var vi chef fria.
Vi har fixat allt själva. Allt från att göra pajer, baka, hämta bord m.m
Det blev en enormt lyckad till ställning. Alla hade humöret på topp. Med havd dricka, gjorde väl sitt till kan jag tro. Alla fick köpa med sig vad dom ville ha att  dricka till maten. Och det klirrade i mången väska och påse. Och det var inte bara loka eller cola, haha.
Och vädrets makter var med oss. Det var varmt och skönt. Inget regn, skönt


Vi höll till i denna lilla fina stugan. Siggan hade klippt gräsmattan precis, så det blev ett och annat strå som kom med in i farstu kvisten. Ett tag var det faan imed grönare inne än ute, haha



Siggan i egen  person. En kvinna med många järn i elden. Är aldrig rädd för att hjälpa till. Och prat glad, haha. Vi köpte en fin blomma till henne som tack för att hon öppnade sitt hem till oss ( skitgrisar...) Tack kära du!!



Sedan blev vi då indelade i lag. FÖR nu började lekarna. Gillar att leka, vuxen lekar, haha. Detta är då en station. Här skall man slå ner öl burkar med en slangbella ( Det blev många skratt eftersom "gummit" var lite slitet. Ni ser på vilken nivå våran humor ligger på...



Medan endel lag utförde sitt bästa. Fick dom andra mingla runt....



Detta laget ser ut att vilja vinna. På pågrammet står. Pil blåsning. Men skall sanningen fram kom dom sist , haha. Tur att alla tar det som en lek..eller?



Med 2 lekar avklarade, så drar vi oss in i stug värmen. Nu vankas det då mat I STORA LASS. Här fanns det västen bottens paj, kyckling paj, matiga sallader, ostar, massa olika bröd sorter, små plock och kräfter och havskräftor. Vi får inte glömma alla olika dipp såser.



Det blev mat så att det räckte och blev över. Dom som ville fick med sig en liten " doggy bag" med lite natta mat. Även jag fick speciall gjord mat och sallad, Tack för detta!



Det fanns EN STOR mängd havskräftor och räkor. Det var bara att hugga in och äta så många man ville. Det lade sig som bomull i mag trackten.



Ni ser att vi sitter ganska trångt. Men det och få plats med 24 stycken. Mycket trevligt. Det var inte tyst här inne. Utan skratten rungade högt i tak. Där cola flaskan står! Där sitter jag... dom två andra tävlingarna gjorde vi på övervåningen. Priserna var fina. Vinnarna fick en påse kantareller, 2:an hemma kokt lingon sylt. Siggan hade verkligen gjort mycket..Det skålades en hel del under kvällen. det var både det ena och det andra som vi behövde höja våra glas för, haha



Sedan blev det dax för kaffet. dessa kakor hade jag bakar och tagit med mig. Det blev kärleksmums och siraps och kanlekakor.....oj dom försvann oxå. Kaffe sitter alltid fint...



Ego bild oxå!! Min lilla syster sitter jämter mig....



Så här fint var bordet dukat, när vi kom....



S
Och så här såg det ut på natten , när jag skulle dra min kosa hem... En jädran massa burkar och vin flaskor.
Men det skall väl synas att man har haft det skoj.... Alla skötte sig jätte bra...
Kostnad blev bara ca 150:- per huvud för allt detta goda. Även vikarierna som har jobbat ett tag fick vara med.. dom nyaste vikarierna fick hålla ställningarna under kvällen på jobbet. Alla har vi väl gjort våra hund år, eller hur???


/ Kramiizz Suss

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Se där - en till som haft kollegorna hemma :)



Antar att det gick lite lugnare till hos er än här ute i skogen :P



Sv: Varannan vatten ska annars vara bra medicin mot baksmälla om man inte helt avstår från att dricka. Jag överväger starkt att ha en vit månad nu... :S

2010-09-26 @ 09:01:49
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Jonnie

japps ullared e helt underbart, här verkade det som om ni hade en riktigt trevlig kväll :)

2010-09-26 @ 09:37:17
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Jonnie

haha japps, han av så jävla söt när han låg där o surrade haha

2010-09-26 @ 10:40:55
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: AnnaE

Tusan vilket fint hus hon har!

Mysigt!! Va det hon som var med

i Sandhem i Fredags?



Kram//Anna

2010-09-26 @ 10:49:17
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0