Lugnt och....

...stilla, var det när jag kom hem ifrån jobbet nu ikväll. Dom stora tjejerna var ute på var sitt håll på någon by hålle fest..Undrar hur dom mår imorgon.. Tror att endel har fått något starkare än" cider" i sig..
Och lill killen sov sedan länge. Herr L hade fixat mat! Gott, gott. Det är inte ofta det är så lugnt som ikväll och det känns guddomligt skönt...
Är uppvuxen med 4:a syskon till och vi är uppvuxna på detta viset: Att allt man gör , gör man på eget ansvar. Tror inte på en massa förbud som man ändå dagligen blir matad med. Så ja; jag vet att tjejerna dricker. Men om dom skall dricka, så drick bara köpe vara ABSOLUT inget hem bränt (därför köper jag, så jag vet vad dom dricker).  Och skulle dom bli för fulla. Ring hem så hämtar vi Er. Spelar ingen roll var ni befinner er eller vad klockan är...Dom är fullmatade med mina förmaningar, så tro inget annat. Men dom måste själva ta sitt ansvar. Och dom vet vad som händer om dom skulle bli tagna av "farbror batong". Av oss 5 syskon är det bara jag som röker och jag kan nästan räkna mig som nykterrist. Dricker typ bara 1 glas champagne till nyår, haha. Det trodde ni inte! Dom andra dricker med måtta vid speciella fester.  2 har ALDRIG smakat cigaretter. 1 snusar. Så jag tycker dom oddsen är ganska goda med våra föräldras  liberala sätt att fostra oss. Vi fyra tjejer jobbar på samma ställe och samma yrke. Brodern är egen företagare innom "sandlåde" branchen med egen lastbil. Vi har aldrig varit arbetslösa. Det har gått oss väl.
Nu är det säker några som förfasar sig över att jag köper ut! Men då säger jag så här. Tro aldrig som förälder att just ditt barn aldrig dricker! Ungdomar av idag får ut sin sprit ialla fall. Dom är inte dumma. Den ena har en brosa som känner en tillräcklig gammal person som kan köpa ut osv...Och jag anser att det är bättre att ha sitt barn hemma ( full) än att det skall ligga hos någon kompis eller ännu sämre ute eller i någon bil där man inte har någon koll på dom. Och jag känner ändå mitt barn ganska väl, skulle jag se att det inte fungerade finge jag vidta andra årgärder. Det här med att dom skulle börja röka, där är jag inte det  minsta orolig. Dom spottar o fräser så fort jag varit ute och tagit mig en gift pinne som dom säger.. och vad skulle jag säga? Var själv BARA 13 - 14 när jag började.
Gör man något förbjudet så känns det nog ännu mera spännande att prova. Därför lever jag som jag lär. Och hoppas att dom kommer till insikt med vad som är bra och vad som är dåligt.

Nyss ringde mellersta tjejen och frågade: - Pappa kan du hämta mig i vegby kl 02 inatt? Då skall ni veta att det stället ligger typ 4mil här ifrån enkel resa ( 8 mil tur o retur). Hon lätt HEMSKT fnittrig. Och det lät dom andra tjejerna oxå. Undrar hur många av deras förldrar som är lugna nu ikväll. Vi vet ialla fall var hon är och vet att hon ringer ifall det händer något. Det är bättre än att sväva i ovisshet.
 Jag kallar det förtroende....

Hoppas jag inte förfasat för många.
Nu skall jag gå och sova.  Jobbar ju som sagt denna helgen!  / kram Suss

Kommentarer
Postat av: Alina

tack så mkt!=) hehe nää inge idol för mig^^

2010-09-18 @ 00:55:16
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Icka

Jag tycker du gör helt rätt med dina barn. Jag är oxå uppfostrad på det viset och kommer uppfostra mina barn så om jag får några.

2010-09-21 @ 12:09:34
URL: http://ijennikashuvud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0