Klackarna ......

...i taket! Ja, kanske inte riktig så. Men det är i alla fall fredag.
Den bästa dagen på hela veckan..
Har funderat på det här valet. Visst tycker jag att det är ENORMT tråkigt att bli matad av alla deras löften till höger o vänster. Öppna tidningen...hur många sidor blir inte "valfläsk" där? Sätt på TV ( inte bokstavligen, haha)! På bästa sändningstid har vi här frågesport för vuxna. Inte en liten stund utan i flera timmar. Hur tråkigt är inte detta att höra hur "gubbarna"  och " kärringarna" vänder och vrider, vinklar samma fråga till en annan konstelation. Tänk om man visste att de dom säger är sant. Men eftersom man har några år på nacken och har varit med om några val, så vet man att dom bara snackar " BULLSHIT". Inget av partierna kan hålla vad dom lovar. ÄR INTE DETTA FALSK VARUDEKLARATION???
Men, men! Trotts detta skall jag ändå göra min samhällsplikt. Vi skall inte låta detta med att vi kan vara med att bestämma "slinka" oss ur händerna. Skulle du inte gilla något. RÖSTA i alla fall, om än det är att rösta blankt. Men då har du ändå använt din rösttätt till något..
Har ni varit och röstat än? Eller väntar ni tills på söndag??
Jag skall rösta på söndag. Tycker det är lite mysigt att gå till vallokalen, men jag får slinka in dit efter jobbet. Jag jobbar till 16, hem och rösta och sedan iväg till buggen. Sedan hem och kolla valresultaten. Blir väl sittande där för att se vad det blir för styre några år framöver..
Antingen kommer man att glädjas eller så kommer man att säga: Det är bara skit! Men hur det än går så glöm inte bort: Sverige är fantastiskt!

Hörs! /Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Jonnie

ja tyvärr så missar man ju en del :) om man inte uppdaterar dagligen har ja märkt :*) gör så gott ja kan :)

2010-09-17 @ 10:42:47
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Maria

det blir söndag för mig oxå...måste kolla läget och sätta mig in det lite...tradet!

trevlig helg!

Kram

2010-09-17 @ 15:34:21
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Alina

Hej=) Du vet inte någon nattklubb eller krog du kan rekommendera? =)

2010-09-17 @ 16:04:52
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack! :)

2010-09-17 @ 16:43:16
URL: http://minitjejens.blogg.se/
Postat av: Mariette

Jag röstade faktiskt igår, brukar aldrig göra det tidigare men så blev det denna gång. Sen håller jag med dig, så jädra trist att sätta på TV:n och höra samma ält kväll efter kväll. Skönt det är över på söndag =) Fast DÅ sitter jag förstås bänkad =)

2010-09-17 @ 20:44:29
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0