Göteborg....


...igen!
Då var det åter dax för Göteborgs resa. En vända åter hos tandläkaren Eva. Det kändes väl inte direkt som någon höjdare, men ett måste om man vil bli klar någon gång..
Vi startade ifrån Timmele i regn. Men ju nämre vi kom kusten så lyste solen.

Det var en blå himmel och mycket varmt och skönt. Det blev till att lätta upp på klädslen. Annars hade man försmäcktat, haha. Jag som ändå var frusen.....
Resan  att komma dit gick även bra denna gången, trotts att vi hade med oss Alex som satt och sa. Mamma titta!, Pappa titta och så for hans lilla finger åt både höger och vänster. Det var ju mycket att se på för hans del. Våra ögon var mer fixerade på trafiken och att ligga rätt i filerna, haha. Vi skall ju till Nordstan och 5:an huset för er som inte kommer ihåg förra inlägget om denna resan.
Medans jag satt i tanläkar stolen, var Herr L och Alex på stan. Hörde att BR hade tagit en lång stund, haha. Han köpte även med sig en leksak oxå...
Det tog två timmar innan jag var färdig. Vi har ju lagt ihop tiderna bara för att jag skall slippa att åka så många gånger. Men sitt och ha munnen öppen i två timmar!! Man har ganska ont i käkarna när man väl får lov att stänga munnen, haha. Denna historia skulle ha kostat i runda slängar 10 000:-. Men med tanke på att jag redan har betalat mycket under denna perioden ( det är som ett högkostnads skydd..) så kostade det BARA 1000:-. Tandis var tvungen att kontrollera 2 gånger. Hon tyckte det blev billigt. Men då skall ni veta att jag är uppe i 31 000:-. Så jag tycker inte ALLS att det känns billigt. Mina tänder svider hårt i plånboken...... Det var skönt att få lämna praktiken ( i alla fall för denna gången, haha). Nu skall till min HG och fixa en ny KRONA bara...
Sedan blev det ärenden på stan. Det blev väl ett och annat som fick följa med hemm ifrån stor stan...


Visst är Göteborg vackert, men fy faan för att bo där. Det tog en timme att ta sig ut där ifrån. Det var bara köer, snigelfart, tvärbroms, någon som ligger i fel fil och bara MÅSTE in, stopljus, tutor. Tog detta kortet när vi satt och väntade.... Tur man inte hade ont i magen ljust då. Det skulle bli en " knivig" situation, haha.



Denna skylten gör verkligen skäl för namnet. För MOT det var det. Fast det är ganska nyttig. Jag skall tänka på detta när jag åker in till stan vid jul och får cirkulera en så där 20 minuter för att hitta en parkerings plats. Jag lovar att jag inte skall svära, gestikulera eller göra något annat otrevligt. Jag skall sitta där med ett LEEnde på läpparna och se ut som en byfåne. Och bara vänta.......

Idag gott folk är det en arbetsdag som börjar med möte kl 13,30. Sedan jobbar jag kväll. Det skulle ha suttit fint med lite ledigt, men det kommer till helgen, jabbadabbado...

Pöss på Er! / Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Jonnie

haha de e sant, man måste vilja själv, annars funkar de ju inte :)

2010-09-22 @ 11:01:14
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Vi körde igenom GBG i måndags vid 17-tiden - och all trafik stod verkligen stilla :/ Jag gillar inte att köra bil i den staden! :S



Sv: Ja, vovven är inte mycket annat än en liten hårboll :P

2010-09-22 @ 12:12:10
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: jess

31 TUSEN???!!!

Åååh herreguud... konstigt att inte människan är skapt med bättre tänder än vi faktiskt har fått...

2010-09-23 @ 08:36:21
URL: http://theshedevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0