Blondin Suss...

Det  var en jobbig dag på jobbet igår. Vi håller på att möblera om på ALLA våra scheman.  Det blir stress och oordning i leden vid sådanna här tillfällen. Det tar på hjärn cellerna...... Sedan har jag haft 2 ganska långa arbets veckor, så jag känner mig ganska trött och lite sliten Mer semester skulle sitta fint, haha.
Det kommer hem lite personer med stort vårdbehov och vi har lite svårt att få till det med vårat X - antal personer som jobbar. Gehör ifrån "the big boss" lika med ZERO ooooooooo.
Men , vi skall nog få ordning på detta oxå. Visst kan det kännas orättvist att en  annan får jobba " arslet" av sig. Medans endel är arbetslösa ( Rem Angelin). Förstår precis hur meningslöst/ hopplöst livet kan tè sig om man som jag  älskar att jobba och att inte ha ett jobb att gå till. Har man dessutom familj så blir det mycket mera problem att BARA livnära sig på en lön i familjen. ( Det gick inte att kommentera på din blogg, antagligen skall det vara så. hoppas att du är inne igen och läser detta..Gillade vad du skrev...)

Är som sagt ledig nu i TRE DAGAR. Underbart! Nu skall jag och lill killen ge oss ut i trädgården på fm och börja att hösta i rabbatterna. Innan växterna blir som snor i händerna och det blir kallt och jävligt. Gillar att vara ute i GOD tid.
Bäste grannen ringde oxå. Hon frågade om jag ville ha kantareller? -Javisst! Vad vill du ha för dom då???- Ett tack räcker! Då skall ni veta att dom dessutom både är rensade och förvälda.... Tack, kära du.

Så var det då det här Blondin Suss!
Jag var och avlade ett besök hoss min frissa igår. Vi fortsatte att lägga in slingor i mitt hår. Allt för att slippa dessa små gråa jävlar som ploppar upp som svampar ur huvudet. Känner inte att jag vill tona håret. Det kräver ju ny toning minst var 4 - 6 vecka för att man inte vara ljus i hårbotten. Med slingor känns inte utväxt så farligt. Herr L började bli gråhårig redan när han var runt 20-årsåldern. men jag tycker han har en snygg färg nu. Men våra stora tjejer tycker inte det. Dom säger! - Hoppas vi inte har pappas anlag.... Men jag skulle inte tro att det är någon risk. Herr L var riktigt svart i håret förr ( han är en renrasig smålänning, haha). Och det är inte vi andra.
Så nu känner jag mig nästan som Blondin Bella, haha ( får hoppas inte  intelligensen sitter i hårfärgen) Det där var väl fördommar?????...

Hörs senare./ Kram Suss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0