Ledig fredag........

God eftermiddag mina läsare!
Är ledig idag. Och det känns skönt. Har en jobbar helg framför mig.....och det får väl gå, haha.
Idag så ville Alex ut efter frukost ( det hör till ovanligheterna). Det var snö på backen. Han ville ut och skotta. Så det var bara för fru Lundin att pälsa på sig och ge sig ut, haha. Vi hade snöbolls krig.... det var kul.
Sedan ringde Herr L och sa att han skulle jobba över ikväll??? På en fredag. Dessutom så visste han att jag skulle vilja ha åkt till Falköpingsparken ikväll. Bhonus spelar där. Shit pomfrit - det blev inget av det inte..... Det dära företaget har lite konstiga tider och regler...
På tal om kostiga saker. Företaget jag jobbar på har kommit på att dom inte skall dra fackavgiften längre. Utan det får vi själva se till att fixa????? Kan undra vad dom vinner på det? Men det är väl tid och pengar som ligger bakom. Dom tjänar väl alltid någon krona. Och sedan kan dom kanske hoppas på att någon går ur, eller missar sina inbetalningar och skulle det bli ett skarpt läge någon gång. Ja - då vet man vem som förlorar...
Vid en förfrågan om man skulle kunna rekomendera företaget till en vän? Vad tror ni jag skulle säga????????
Varför skall man alltid som arbetare behöva se sig om bakom ryggen vid varje fråga ( varför kan inte företag vara måna om sina arbetare???) Hade dom faan inte oss som arbetade så skulle inte företaget exictera.... men den tanken har nog inte slagit dom in.....

Skall ta och lugna ner mig med lite städning. Det är bra för över spelade nerver som ligger ovanpå huden...hahaha. Fru Lundin! - Andas djupt, lugnt och fint......
 Kram på Er! / Suss

Kommentarer
Postat av: jessicajessica

Ha en bra fredags mys:)

2010-10-22 @ 16:39:14
URL: http://priyan.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej på dej!! Synd att du inte fick slänga dina lurviga idag. hoppas det blir snart. Hoppas du får fart på datorn snart för jag saknar dej .)

Jo nu kännsdet skönt att ha tagis beslutet att inte spruta in nåt gift..Det räcker med grisgiftet förra året.. Ser feam mol lita söga bilder på grabbarna haha.. De fyrbenta sötnosarna. Ha en bra fredagskväll Kram / A

Postat av: Maria

Snöbollskrig....härligt!

Ja arbetsgivare...de e nog ett släkte för sig....

på vår andelning fattas vi 2 pers(vikariat) from 1 nov + 1 som ska va tjänstledig from 1 nov...tror du vi vet vilka som kommer och ska jobba???

Bredvidgång....hur ska det hinnas med????

Ja vad ska man säga?????

Ha en skön helg på jobbet!

Kram

2010-10-22 @ 19:49:55
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: jessicajessica

Hhah oej;)

2010-10-22 @ 20:53:32
URL: http://priyan.blogg.se/
Postat av: Jonnie

haha ja de tycker ja verkligen att ja har gjort mig förtjänt av :) ha de så kul på jobbet haha

2010-10-23 @ 08:30:01
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Olivia

Bevaka gärna via blogglovin!

2010-10-23 @ 10:47:53
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Postat av: nadia

Jag gick ur facket för många år sedan! Jag har aldrig fått mer hjälp av dom en att jag har kunnat ringa och rådfråga dom, och det kan jag göra även om jag inte betalar dom för det. Jag har suttit i många situationer där facket skulle varit bra att ha. (jag är nämligen en liten kämpe vad det gäller regler på arbetsplatsen), vilket gör att mina arbetsgivare oftast inte gillar mig :S Dom vet att jag kan ställa till problem... Jag har jobbat på många arbetsplatser där dom utnyttjar ungdomars ovishet om vad dom har rätt till. Men det går inte när dom har mig på arbetsplatsen ;)Det intressanta är att jag alltid har fått igenom saker och ting enbart med att hota med att ringa facket. Vet arbetsgivaren att dom gör fel, så går dom alltid med på vad man nu än tyckte var fel, för dom vill inte ha någonting med facket att göra.



Tack för gratulationen igår :) Ett år äldre och inte ett dugg visare :p



Nu är bloggen uppdaterad igen! Tog mig själv en liten bloggpause igår..



www.prinsessanadia.se

2010-10-23 @ 15:00:55
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: AnnaE

Hej!

Kom på en sak..På Fredag..

Åker jag själv till Lidköping..

jag åker ju alltid Vara-Lidköping.

AnnaA kanske åker med också. Vi

höres närmare...Om var vi ska träffs!:)

2010-10-24 @ 12:12:09
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Becca

sv: haha har du ingen snabb kar? ;) ja vist är ja duktig ;) hihi!! Min "fru" är iväg på match idag och jag är barnvakt till värdens mysigast lilla tjej som just nu sover och då kan man ju passa på att kolla bloggen ltie ;) hihi!!



Ja vist är det mysigt med snö.. bara sååå udnerbart och ingen kan nog bli lyckligare än jag när det snöar, jag får ett lyckorus utan dess glädje som bara spritter i kroppen och jag vill bara skrika massa glädje rop (vilket jag gjorde näör jag satt själv i bildn) :b hihi!!



Hoppas du mår bra? =)

kramis

2010-10-24 @ 12:32:39
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej!

Kan inte facket göra en deal med banken att fack-avgiften dras via ett bankuppdrag när lönen utbetalas. Så funkar det hos min arbetsgivare (kommun). Det är många olika fack-förbund hos oss som har det på detta vis...

Hoppas att allt är bra annars.

Kramar Nilla

2010-10-24 @ 16:54:16
Postat av: Mariette

Jag fick aldrig hjälp av facket de gånger jag behövde så jag gick ur. Varför betala dyra pengar för INGENTING?

2010-10-25 @ 11:55:54
URL: http://mariettesrora.blogg.se/
Postat av: Mariette

Jag fick aldrig hjälp av facket de gånger jag behövde så jag gick ur. Varför betala dyra pengar för INGENTING?

2010-10-25 @ 12:00:46
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0