Gruppfoto.....

Idag så var det dax för grupp foto på dagis.
 Alex är ju ledig så vi var ju tvungna att ta oss dit i alla fall.
Ringe dit för att kolla när vi skulle komma ( man får INTE lämna när man är ledig). Emellan kl 9,00 - 9,30 skulle nog bli bra.
Och det är väl alltid typiskt, när han måste gå upp så sover Alex som en stock, haha. Så nu fick jag väcka honom. Bäst att ta det lugnt, vill ju inte att det skall bli kaos idag. Då kan ju hela fotot gå åt" helskota".
Jodå, allt gick bra. Men när vi kom dit var dom försenade. Så det blev till att vänta.
Vilket jobb dagisfröknar har!!! Får nog säga att jag beundrar dom i alla fall. Ungar som drar och sliter, ropar, bråkar, någon som sitter på toaletten. I mina öron ett inferno. Men dom fixade det riktigt bra. Det är väl kanske inte så konstigt att ungarna inte alltid är rätt klädda när man kommer och hämtar dom, haha. Som vi föräldrar vill i alla fall.
Så då blev det då dax för foto time.
Det var en ung tjeje som hade denna uppgiften. Hon placerade ut dom med lugn hand.- Jag vill sitta vid Kevin, -jag vill inte sitta brevid henne......uppmaningarna var många, men efter en stund och lite om placeringar så satt alla 18 ungarna på plats. Då skall hon få dom att se glada ut oxå. Det fanns ju endel sura miner för att man inte fick sitta jämter bästisen. Så fram med " apan" i sig och hoppa omkring. Till Alla barns förtjusning.... snabbt bakom kameran igen, ta kort, fram igen och spexa omkring.... Vilket jävla jobb!
Tänkte då för mig själv! -Jag har det bra. Där jag sitter mina gamla, där sitter dom.....förutom dom som vandrar omkring. Men jag behöver inte hoppa omkring och apa mig...
Sedan kunde vi åka hem. Ensam fotot gick snabbt att ta.
Vilken tur att det finns personer som vil jobba med barn.
Jag håller mig till mina " stora" barn. Och till mina egna.
Mina barn och andras ugnar säger man ju   :) Och det stämmer nog.
/ Kram Suss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0