En blåsig dag...

Vilken underbar dag!
Solen skiner och det är relativt gott ute. Enda problemet är att det fortfarande blåser ganska mycket. Man får allt hålla i "hatten" om man går ut, haha
Nu är då jobbar helgen över, och jag är ledig idag. Sedan jobbar jag tre dagar.OCH sedan är jag ledig i 3 dar, urskönt. Denna helgen så är det skojheter som gäller. " Dansråttan" skall ut och dansa igen... Det blir Gisleparken med the Playtones, jippi.
Grannen har satt upp ett party tält för några veckor sedan ( som en förvaringsplats). Nu står det inte på sin plats längre, haha. En kastvind gjorde att det lyfte igår, putsväck!!. Detta för mina tankar till mig!

Det var för några år sedan då den stora tjejen skulle konfimeras. Vi skulle bli några stycken, så det kändes lite för trångt att vara här inne. Eftersom det var i skifter maj/juni och vackert väder så bestämde vi oss för att ha det i trädgården. sagt och gjort. Vi köpte att party tält ( kunde ju vara bra att ha ifall det skulle komma några droppar. Även som skydd för solen.). Pris 1100:-. Detta var på onsdagen och man vill ju kunna göra så mycket som möjligt innan. Så vi satte upp det på onsdags eftermiddagen. Det var ju en jävla massa snören och pinnar som skulle ner i backen. Det var STORT...Sedan på kvällen så började det att blåsa. Det ryckte och slett i skiten , men det stod kvar. Vi var ju lite oroliga när vi tittade ut på morgonen..Puh! det fanns kvar. Det blåste och regnade när vi for till jobbet.
Rättsom det var när jag gick på jobbet så får jag telefon, det är Em som ringer( hon hade hål timme och gick hem en stund) - Mamma tältet är borta! Det är bara borden och stolarna kvar på gräsmattan, säger hon med gråten i halsen.. Jävla skit. Tältet hade blåst iväg över häcken ,och landat borte vid affären ca 30 meter bort. Där låg det som en stor ballong och blåste upp sig varje gång det kom en ny vind, haha. Det var ju bara till att be om ledigt en stund, för att åka hem och ta hand om skiten. Och det var ju inte så lätt. Tänk på att det regnade och blåste och att allt var blött. Det var många svordomar som kom över denna persons läppar. När jag stretade och drog med mitt fina partytält. fick även se till att stolar och bord kom in under tak oxå. Jag var dränkt som en råtta och fly förbannad. 1100.- hade blåst åt fanders. Det gick ju inte att sätta upp det igen , för att alla stora pinnar som håller uppe tältet hade böjt sig. Det var bara att köra  skite till soptippen.
HAHA idag kan vi skratta åt eländet, men inte just då:)
Festen höll vi på alltan sedan. Det var ju ett super väder. Varmt och skönt. Och åt missödet sa vi ingenting..Vi låtsades som om det regnade....

NU skall lill killen och jag gå ut i trädgården en stund. VI får väl se upp så att det inte kommer ett partytält flygande.... haha   / Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Jennie

oh gud , det låter jobbigt!!! Men ganska kul oxå! =P



Jo efter sambon sa spindlar i sängen så kände jag hur det börja krypa på bena.. jätte jobbigt.



Hoppas du får en toppen start på veckan!

2010-10-04 @ 10:56:20
URL: http://boobee.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Ja, vinden har verkligen inte legat på latsidan idag - och motvind när man cyklar är ingen direkt höjdare!



Ha en fin dag!



Sv: Tack så mycket! Jag har gjort vad jag kan för att vovvarna ska ha det så bra som möjligt - även fast hemmet idag ser ut som en anstalt :P

2010-10-04 @ 12:12:06
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0