Du sköna kväll......

Det är trotts allt ganska mysigt när det blir mörkt på kvällen.
Det har varit en jäktig dag på jobbet. Är handledare åt en av våra ny svenskar som kommer till Sverig. Han går på skola och gör sin praktik här hos oss på jobbet.. Och som vanligt är det språket som är det största problemet. Att göra jobbet när han väl förstått är inget problem, MEN vi måste ju komma dit. Det blir till att använda händer och engelskan eftersom min arabiska inte är så bra, haha.
Att säga ja till allt och FI FAAN är nog de första ord dom lär sig. Bara  dom kunde säga det på rätt ställe oxå så vore det bra..
En arbetskamrat mobbade på oss! Jag sa att han kunde svara - personen frågar: Om vi är klara! Ja svara han. Och lägger sedan på ( jag hör detta eftersom hon pratar ganska högt). När han lagt på säger jag! - Vad ville hon? Han säger då till mig med undran i rösten: Hon undrade vem är klara?........... Ja vad säger man i denna situation??? Jag var bara tvungen att skratta....Det är då man inser att det kommer att bli 3 tunga veckor och att man inte kan räkna med att han kan göra så mycket själv ( han är runt 35 strecket).

Har varit och hämtat bilen idag. Verkastaden har bytt bakfjädrarna. Dom har även satt på vinterdäcken. Tycker att det är hög tid till detta nu. Så att man slipper att stå med "byxorna nere" när den första snön plötsligt kommer..Det är inte heller någon rolig historia. Pris 2 700:-, allså som hittat, haha..

Data skiten är fortfarande ett problem. Han har inte varit här ännu.
Nu skall jag städa lite. Det känns skönt. Har precis satt i mig en stor bit citron paj, mums. Em gjorde den när hon kom från skolan.

/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Ja, visst är det mysigt med lite mörker på kvällarna - även om dagarna känns kortare!



På jobbet har vi tyvärr inga invandrare, men på mitt tidigare jobb var det några sköna killar från Jugoslavien som lyste upp tillvaron. Även om inte alltid språket funkade så lärde vi oss att kommunicera på andra sätt :)

2010-10-20 @ 20:24:53
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Jag hade då aldrig testat fårtestiklar - men undra vad som väntar er för att ni ska bli redo för fårhjärna! :S

2010-10-21 @ 05:12:30
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: jess

jorå , det gick bra! Nu bli det till att knapra grönt och känna lugnet =)

Ha en bra dag! kram

2010-10-21 @ 08:31:49
URL: http://theshedevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0