Sen timme....

Kan nästan tro att jag har ett natt jobb, haha.
Men det har jag inte! Är bara en fru med mycket att stå i fram till jul. Visst skulle jag kunna skita i allt och lägga mig som vanliga personer, MEN jag vill hålla traditioner levande. Jag vill att min familj skall ha allt som jag hade när jag växte upp. Enda skillnaden var att min mamma var hemma fru med sin stora ( men viktiga) uppgift/roll att ta hand om sin familj. Jag har ett så kallat vanligt jobb oxå. Vid sidan om min roll som "bull mamma". Börjar man i tid så hinner man.
Imorgon / idag så kommer det att bli något fönster som kommer att bli advents fint ( till grannarnas ) förtret. Deras " stakar" o stjärnor kommer väl inte upp förrän till lördags kvällen. Men se! Då skall jag vara klar. För på lördag har jag andra planer, ser ni.
Har satt en pepparkaksdeg i kylskåpet. Undrar hur mycket som kommer att försvinna innan jag kommer upp idag. Jag har tänkt sova tills kl nio, haha. De stora tjejerna har studiedag imorgon. Och dom brukar vara ganska sugna på att nypa bort en stor bit på degen. Kan tänka mig att Herr L oxå är där imorgon bitti när han går upp och norpar till sig en rejäl bit, haha innan han åker till jobbet. Det kanske är läge för att sätta dit en musfälla???:):)

Till er som vaknar om några timmar. Hoppas ni har snöskyffel nära till hands, för det snöar rejält just nu. Så mysigt så.......
Nattis på Er! Och så hörs vi när jag vaknat......../ Kram Suss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0