Mår som en Prins......

...det är väl till att ta i!
Men med tanke på att förkyldningen slog till så känner jag mig ganska OK!
Tittar man runt här på blogg sidorna så är det stor del av svenska folket som lider av " rinnande näsor" och lungor som hotar att komma upp.. På dagis är det fullt med osnutna ungar. Där snorett hänger som "11" på överläppen. Sedan far tungan fram som en vindrute torkare, fram och tillbaka där " 11:an " tidigare hängde....haha. Den raden blev " äcklig".
På arbetsplatsen är det oxå en och annan som snörvlar och nyser..Våra gamla hostar och nyser rakt på oss. Det här med att hosta och nysa i arm vecket fungerar inte alltid av diverse orsaker....
Och sedan när man är ute och dansar. Man dansar ju inte på 3 meters avstånd inte. Ibland kan det bli riktigt nära, haha. Och inte sjutton kan man gå och tvätta händerna emellan varje dans inte!!! I smitt syfte så var disco dansen bra. Där möttes man ju aldig, HAHA

Vart jag vill komma är att: Det är ju inte konstigt att man åker på en förkyldning då och då. Med tanke på hur mycket skit man har runt omkring sig....
Eller man kanske skulle göra som Michel J gjorde: Gå med munskydd och handskar och låsa in sig i något syre tält.......Tål att funderas på, haha.!

/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: nadia

När jag jobbade på dagis så var det inte så trevligt att komma till jobbet när det var förkylningstider.. Det var nästan så att luften var annorlunda, att man nästan kunde känna bakterierna :S



Sen att jag har en släng av fobi för snor gör ju inte saken bättre. Speciellt när man ser ungarna sliska i sig det när fröknarna inte märkt att nilen rinner under näsan på ungen.. ueeääk. Jag får kväljningar bara jag tänker på det..

2010-11-06 @ 10:41:59
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0