För mycket..

Då var det den finaste dagen och kvällen igår......
Jag syfter på ALLA Ljusen..
Vist är det vackert med alla stakar och stjärnor som är tända i alla fönstren. Det är så man bara kan stirra sig blind på allt grannlåt som tindrar. Sedan att vi har all den vita snön som bäddar in husen gör ju oxå att den blir ännu vackrare. Sedan så finns det en liten utomhus gran som står så alléna och lyser upp så fint. Kanske även en annan liten ljuspunkt i trädgården......
Men sedan finns det även dom här som bara har ALLDELES för mycket ljus. Dom som har missförståt det här med lite mysigt ljus. I deras trädgårdar är det lika ljust som på dagen. Var sitter myset i det.....
Det hänger ljus i träden, buskarna, runt hela huset och som om inte det vore nog så fläskar dom dit med en tomte eller renar som lyser....det skulle ju vara för hemskt om det funnits en enda liten punkt i trädgården som vore mörk...Skulle vilja veta vad deras ljusräkning går på i januari månad???? Den svider nog, haha
Jag vet vad jag pratar om, haha.
Vi hade ganska mycket ljus ett år (hushålls elen och värmen som då gick på el räkningen) gjorde att jag näst intill tappade hakan det året. Den notan gick på 7000:- ( för en månad). Det ni! Den värmde kan man kanske säga...Det skall även tillläggas att våran inne temp ligger runt 23 - 25 grade +. Här gillas det inte att frysa....
Men jag skulle inte kunna gå runt i mörker som vissa gör oxå. Typ tänder i det rummet dom är i, går dom så släkts alla ljusen i det rummet. Inte ens en liten fönster lampa får lysa.....
" Tänd ett ljus och låt det brinna.........`"

Nu skall jag åka och jobba kväll igen! Hörs senare......./ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det e verkligen mysigt med alla dessa ljus!!!!

Nu längtar man till julen....

2010-11-29 @ 21:13:05
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Daniel

Vackert ljus med håller med att too much is too much!

2010-11-29 @ 21:13:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: jess

ingen dålig räkning! Innan bergvärmen hade vi 13 grader och 4000 i el per månad. huuua... kallt och dyrt!

2010-11-30 @ 12:48:30
URL: http://theshedevil.blogg.se/
Postat av: nadia

Att ha ljus i ett träd tycker jag räcker. Haha, min mamma är sådan som alltid går och släcker ljusen efter sig (och alla andra). Så fort man går ut ur ett rum så släcker hon ljuset, det är alltid kolmörkt hos henne. Hon anser att det inte finns någon anledning att ha ljust i ett rum där man inte vistas.

2010-11-30 @ 20:52:10
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0