Bakveckan.......

Hej! Åter här igen....
Nu är det då " bakveckan" igen. Ett helt år sedan sist. Jag brukar ta ledigt en vecka så här intill jul för  att fylla på i frysen med bullar och kakor i stora lass.... Det blir ju lite dubbelt upp i det Lundinska hemmet, eftersom jag bakar glutenfritt till mig och vanligt till resten av "the familja". Det har redan börjar att bli lite burkar på hög i frysen. Myser att se det växa. Sofie frågade senast igår: - När kan vi börja " nalla" på kakorna?  Ingen rör dom föränns jag säger till. Annars får jag ju baka igen ( dom sorterna hon tycker om). Jag gillar att baka. Det är skoj. Är bara lite "förbenad" på spisen. Den går inte att lämna obevakad, för ett ögonblick. Man måste hålla ögonen på sina kakor. Vänd ryggen till några sekunder för länge, så är det bränt i ugnen.......Då är det SOS alarmering som gäller, haha. Bli inte förvånade om det skulle rapporteras i radio, tv och dagstidningar att det uppmärksamats en ugn i våran atmossvär...Det är bara jag som tröttnat och slängt ut ugnen igenom fönstret!

Nu har det börjat att snöa igen. Det kom ganska mycket inatt, hipp, hipp hurra......Himmlens portar öppna eder. Jag vill ha mera snö till jul. Ös på babe! ( Han där uppe)....Fast man skall kanske vara lite mera ödmjuk när man talar om " han" där uppe????
Som alla VET så var det "Dom söndagen" igår. Jag funderade på varför det hette så. Så jag fick fråga min säkra källa. Han har varit kyrkvaktmästare en gång i tiden. Han har nött kyrkbänken på den gamla goda tiden då det inte fanns någon värme i kyrkorna. Idagen läge så värms dom till och med upp innan folket kommer. Och dass finns det oxå. Annat var det förr. Då fick man klä sig ordentligt och skulle man känna några andra behov så VAR det bara till ATT KNIPA.
Åter till dommen. Jo, Susanne! Det var för länge sedan på kristus tid. Då ställde man dom rättfärdiga på en sida och dom orättfärdiga på den andra sidan. Allså dom som gjort ALLT rätt för sig under året sparades. Dom orättfärdiga slängdes i elden. Därför hade man alltid svarta kläder på sig till kyrkan denna söndagen ( som på en begravning). Oj! Vem säger att biblen är snäll och att kristendomen är human när man får historien berättad på detta viset. Alla religioner har något otrevligt i byrolådan, haha.
Tur man inte levde på den tiden. Kan undra på vilken sida man hamnat. Det hade nog blivit till att ösa kol...men det hade varit varmt i alla fall....

Är lite dålig på att uppdatera och att hälsa på mina bloggar jag läser. MEN lugn, det är bara temporärt. Har lite mycket att stå i ljust nu. Hinner inte vara ute. Måste sova lite oxå.....
Men puss o kram på Er ifrån mig! / Suss


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja visst kämms det som om tiden inte räcker till!!!!

När du e färdigbakad får du gärna komma hit och fortsätta..haha.

Ha det gott!

Kram

2010-11-22 @ 21:06:33
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Mariette

Vet hur det känns med att inte hinna. Vi vill ju så gärna bli färdiga med "allt" innan jul. Tänkte också ta och baka lite nu till helgen.

Läsa bloggar får vi göra när lugnet lagt sig...

2010-11-24 @ 00:22:31
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0