42 dagar....

Vet ni att det bara är 42 dagar fram till dagen  med stort " J "????
Allså JULAFTON! Det fick jag reda på imorse när jag satt och tittade på barn TV med Alex! Vem har sagt att det inte är bra nyheter i barnptogramm, haha
Har inte börjat att köpa några paket ännu, men det kommer. Lite annat har jag faktiskt gjort i stället. Som baka och satt fram lite ute belysning, mys, mys. Och idag när jag åkte hem ifrån jobbet nu på kvällen, så tog jag en sväng förbi ICA. Då hade dom faktiskt fått fram hyacinterna. Allså så slog jag till och köpte 2 vita att ha på köksbordet. Hyacinter kommer sedan att ALLTID finnas här hemma till efter nyår. Älskar den lukten. Det är jul det. Men sedan så tycker jag nog att dom luktade mera förr ( allså då man var barn), haha. Tänk när man förr gick in i finrummet. Det var ett rum man bara använde när det kom folk. Därför så var det inte lika varmt där inne och dörren var alltid stängd. Men då till jul ställde mamma alltid in hycinterna där för att dom skulle hålla sig längre. Då gluttade man på dörren. Oh gud vad det luktade gott där inne. Då kunde man smyga sig in en stund för att sitta i soffan och lukta på hyacint lukten och titta på alla fina prydnadssaker som fanns i bok hyllan. Men gudnåde en om man hoppade och sprang där. Då åkte man ut illa kvickt.  Det var tider det,hahaha.  Så har man inte det idag. Nu har man ju inte större än att man utnytjar alla rummen i ett hus.
Hade heldag på jobbet igår och jobbade kväll idag. Städade idag innan jag begav mig till jobbet. Det känns alltid skönt att komma hem till ett rent hem. Köpte med mig lite nya blommor att ha på borden. Då känns det som hem ljuva hem.....

Ni har väl inte glömt att köpa en farsdags present tills på söndag? Det har inte jag. Den är redan införskaffad. Skönt.....
Jag jobbar denna helgen. Det är ju ett tag sedan sist, haha. man kan inte bara ägna sig åt nöjen. Lite vettigt måste man hinna med oxå....

Så nu önskar jag er en trevlig helg!
syns och hörs snart igen. / Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Maria

ohhhh....det går fort mot jul nu ...så kul!!!!!!!!!

Ha en skön helg!

Kram

2010-11-14 @ 08:55:08
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej! Oj är det inte mer än så. Vad fort det går. Hoppas allt är bra med dig. kram

2010-11-15 @ 19:01:27
URL: http://ullissite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0