Kvinnans liv.....

Vart tar tiden vägen???
Började i god tid att städa, är inte klar än. Varför???? Jag får aldrig vara ifred när jag skall göra något. Finns det någon mer som har samma problem??. -Mamma kom och titta?, Maamma pottan, mjauuuum mjaaaaum( släpp ut mig, annars skiter jag på golvet - översatt), mamma mat!, köra hit och dit, sortera tvätt, ladda tvättmaskinen, hänga upp den rena tvätten, ladda på ny, telefon ringer, måste själv göra toabesök, ja herregud vad listan kan göras lång. Så när jag går här hemma och städar typ kl 24 - 02 på natten så är det ett himmelrike. Man kan göra något ostört.
MEN: Det finns ett litet "krux": Varför gäller inte detta mannen i huset? Han får alltid vara ifred när han skall göra något. ÄNDÅ kan han säga: Varför kan jag inte få jobba ostört? Jag förstår inte, haha

Med tanke på att kvinnan då dubbeljobbar, hemma och bort. Och oftast inte har en ledig minut( klart hon har ibland). Mannen jobbar ju mästandels borta. Och gör inte lika mycket i hemmet( enlig SIFO ). Han har mycket ledig egentid. Så med tanke på detta tycker jag det är konstigt att det är männen som dör före kvinnorna. En ekvation jag inte får ihop. En bidragande orsak måste ju vara "leda"! För inte kan det vara så att dom är utslitna efter ett långt liv av semester, haha.

Herr L har sin egen version: Han säger att kvinnan har TJATAT ihjäl sin gubbe! Undrar om han menar något speciellt med just den meningen, HAHAHA

Puss och kram på Er! / Suss

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej Suss!



Nu har jag hittat till din blogg. Vad kul att få låsa hur din dag har varit.

När ska vi få se dig på Facebook, eller är du redan där?

Det var lääääänge sedan vi sågs nu. Hoppas att ni har det bra.

Hälsa Sigge.



Kram Nilla från Öland

2010-05-06 @ 17:35:45
Postat av: Susanne

Svar: Nilla!

Hej på dig! Jättekul att du har kommit till mig. Jo, jag är faktiskt regestrerad på facebook, men detta BLOGGANDET tar sin tid,hihi. Så jag är inte där ännu. Jag meddelar Er när jag börjar där,haha.L-K Sandhem, Scotts Björnholmen eller hur långt åker ni i år?? Sigge hälsar tillbaka. Hälsa Mia oxå. / Kram Suss

2010-05-06 @ 17:56:08
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja man kan ju undra ibland hur allt ska falla på plats!

Tjata ihjäl.....det skulle kunnn akomma från deta hemmet oxå...haha

Kram

2010-05-06 @ 19:23:16
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vi tjatar inte!!! Men vi är tvungna att upprepa oss när vaxpropparna blir för stora i öronen. Gjorde dom sakerna 1:a gången så skulle det inte bli en sååååå lååång hiiiistoriiaaa..../ Kram Suss

2010-05-06 @ 20:31:01
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Icka

Haha du skriver underbart och du har så jävla rätt.. Men om jag tänker på mina föräldrar undrar jag inte om det är lite tvärtom haha

Kram

2010-05-06 @ 20:41:38
URL: http://ickaa.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar: Icka

Ingen regel utan undantag , du vet, haha.

Tack, tack och åter tack! / Kram Suss

2010-05-06 @ 20:53:42
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0