Att lyssna på andra....

God morgon!
Idag är jag ledig ifrån jobbet, även imorgon. Jag jobbar helgen som kommer ( Det går inte bara att förlusta sig, med roligheter.)
Men det är ett ganska "smäckat" schema, med olika tider att passa, telefon samtal som skall göras, saker som skall hämtas. det är ett hårt liv att bara vara " mamma". Får se  hur mycket jag hunnit uträtta innan kvällen.
Eftersom det är ett fint väder idag, så tänkte jag hinna med lite trädgårds göromål oxå. Det " kliar" i fingrarna att sätta ut blommor. Men det är för tidigt, det vet jag av erfarenhet.
Det var så att när vi flyttade hit till Timmele ( kom ifrån Eksjö) så började jag att plantera ut sommar blommorna tidigt ( slutet av  maj, början av Juni). Då säger grannen till mig ( en äldre dam). - Det där kommer aldrig att gå bra! - JO, det tror jag nog, säger jag. Frosten är över nu! - Nej! Vi kommer att få flera frost nätter här i Timmele, innan man kan plantera. Vad tänker en tjej på sådär 28 år i det läget?? Jo, bry dig inte om det "tanten", jag gör som jag vill! Så jag fortsatte att plantera mina taggetes, betunior, tobaks blommor m.m. Kände mig nöjd när jag var klar. Så går det som det går när man inte lyssnar på folk med erfarenhet. Frost nätterna kom naturligtvis. Blommorna dog och jag fick köpa nya. Jag skulle ha lyssnat på henne, det hade blivit billigare. För nu fick jag göra om ALLT igen. Och jag kan ge mig den på att tanten stod bakom gardinerna och skrattade åt mig.

Visst skall man lyssna på andra, men jag tror ju oxå på att man skall lära sig av egen erfarenhet. En kombination av dessa är nog bra, men oftast svårt att få till.

Nu skall jag hoppa in i duschen, och sedan sätta fart. Syns igen under dagen, my friends!

Puss och kram på Er! / Suss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0