Avundsjuk på grannen....

Ja, jag vet att klockan är mycket! Men jag kom på en sak som hände idag och vill dela den med ER här i etern.

Det har ju som sagt varit ett strålande väder idag.  Så imorse så klippte grannen rakt över vägen sin gräsmatta för första gången. Tänkte liksom bara att det var hemskt vad tdigt han var ute. Gjorde ett överslag genom att titta på våran gräsmatta: -Det  blir bra att ta den i slutet av veckan tänkte jag stilla för mig själv.
tillsaken hör att jag bad Herr L att kratta färdigt resten av mattan, för jag har inte hunnit göra det! Vid middagstid hade han fortfarande inte börjat kratta, han har gjort andra saker isället sa han!. Ja, ja, får väl försöka hinna det själv lite senare i veckan tänkte jag.

Sedan så ringde min syster, hon ville prata lite " skit". Kände att jag ville röka medans jag pratade med henne. J
Jag  brukar ofta gör det.(allså röka på alltan)

När jag stod där ut´´e på altan så hör jag på långt  håll en NY gräsklippare. Säger då till Ann- louise: - Det är faan vad grannarna är snabba med att klippa sina gräsmattor i år?? hon skrattar och håller med. Vi fäller någon kommentar om dumt folk, HAHA.
Kan ni tänka er vad det är som kommer fram runt garaget????
Jo det är Herr L sittande på sin åkgräsklippare på våran stora tomt ( runt 962).
Ja, karlar är som dom är!. Tar den lättaste vägen till allt. Antagligen hade2 hade han tänkt så här! Tar jag fram gräsklipparen så slipper jag att kratta upp löven. Allt blir ju betydligt enklare...
 Är männ dumma eller bara ENORTM smarta??????.................................................................



Puss och kram på ER !/ Suss

Kommentarer
Postat av: Anna

haha, underbart! Men är det en uppsamlare på klipparna eller fick han kratta spill ändå ;) Alltid dessa genvägar!

2010-05-03 @ 10:43:42
URL: http://annasadlib.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Svar: Anna!

Naturligtvis finns det en uppsamlare på den, haha. Jag brukar "reta" honom för detta köp. Eftersom jag tyckte den var helt onödig. En " handjagare" hade passat bättre både till honom och tomten, HAHA./ Suss

2010-05-03 @ 14:56:13
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0