Trädgårdsmästaren in action.....

Det måste vara fler personer än jag som det " kliar" i fingrarna hos, för att få sätta i gång att plantera ut växter i trädgården, haha. Vi åkte ju till handelsträdgården här i Timmele nu idag. Och ni kan tro att det var många personer där. Visst luktar det gott när man kommer in i ett växthus! Tänkte faktiskt ha utbildat mig till florist en gång i tiden. Men det kom lite annat emellan så det blev en annan yrkes bana ( men än är det inte försent). Har alltid tyckt om att pyssla med blommor, och lite skit under naglarna gör mig ingenting. Det är så ro givande att hålla på med växter. Det känns även kreativt att jobba med färg, form och så blir man glad.  Tycker även om att rensa ogräs. Man ser ju att man gör något bättre. Det blir så fint sedan.



Detta är vad det blev i inköp idag. Violerna skall jag kompletera med i ett redan befintligt viol land. Några har inte klarat vintern. Sedan skall jag ha betuniorna på fram sidan i ute landet. Resten skall jag ha till lite urnor på alltan och en kruka på trappen. Man får börja i liten skala. Det kan fortfarande komma frost här omkring, haha.


Trädgårdsmästaren i egen hög person "in action". Skit under naglarna! pyttsan: Jag använder ju handskar, haha


Så här blev det när jag blev klar. Sommar blommor brukar gå " lös" på några tusenlappar varje år.


En när bilds tagning. Tycker faktiskt den blev riktigt bra för att vara tagen av en amatör, haha. Eller vad säger Ni?

Nu jobbar jag delad tur både pingstafton och pingstdagen. Helt själv för vållat. Hoppas det blir bra väder.
 
Nu har jag tänkt att krypa ner och sova i sängen för ovanlighetens skull, HAHA.

Puss och kram på Er! / Suss


Kommentarer
Postat av: Anna

Jättefint! både fotot och arrangemanget. Härligt påta lite, jag har en balkong att gå lös på snart. Alltid nåt ;)

2010-05-23 @ 10:19:42
URL: http://annasadlib.blogspot.com/
Postat av: Icka

Fint det blev :) Du kan det där.. Tur vissa har gröna fingrar när andra inte har det haha. Jag skulle inte ha några blommor om jag inte hade vänner som insiterar på det haha

Trevlig pingst! Kram/Icka

2010-05-23 @ 12:54:08
URL: http://ickaa.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar Anna:

Har själv haft en balkong. Man kan göra den riktig mysig oxå. Och lite grönt är ro givande att koppla av efter en hektisk dag. / Suss



Svar Icka:

Du vet! Det finns hemskt fina plast blommor nu för tiden. Jag gillar den här "gröna" vågen. / Suss

2010-05-23 @ 22:12:22
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0