Ullared i ord o bild....

Gör ett nytt försök med att få in bilderna nu!
Här kommer bilderna på våran shopping resa!



Denna älgen står i rondellen i Svenljunga. Tog med den för att det finns en älg fantast ibland oss, haha. Tyvärr har den fält ett av sina horn. Någon som har sett det???


"Alla vägar bär till Rom". Det är hit vår resa skall gå. Vi är: jag, min syster Ann-Louise och Sofie ( har tagit sig en ledig studiedag)


Här kommer vi, i full karriär. Vi var ju redan nere lite efter åtta. Det var bara att spattsera rakt in i " Shopping Mecka". Ann-Louise har precis vissat att hennes vagn lyder minsta vink. Jag har fullt sjå med att köra rakt fram, haha. Där av hennes glada min. Kärringracet kan börja...


Efter några timmar i denna "Edens lustgård för shopping sugna" börjar vagnarna bli fulla. Här finns det mycket smått och gott, haha


Dax att dra sig till kassan för det sista ultimata påfrestningen. Att betala. Där sätts nerverna på test, om man inte har koll på hur mycket man stoppar i och priset på varan. Flis laddar på. Jag hjälper henne att packa. Det är ett jädrans slit: plocka ner, plocka upp, plocka ner och åter plocka upp när man kommer hem. Flis nota ca 4000.-


Efter många timmar innomhus, kan vi äntligen andas luft. SKÖNT. Jag slapp undan med 7 500.-. Nu känns det i benen att man gått och stått i 8 timmar. Rena arbetspasset, haha.


Vi har inte ens varit inne i dom andra affärena som finns runt omkring. Man skulle nog behöva göra som dom gjorde i TV programmet " Ullared", CAMPA. Detta får vi ta nästa gång, haha


Nu har vi packat Ann-Louise´s vento full. Det finns även påsar i bilen. Kan gått säga att vi är" over loaded". Det finns inte ett enda litet hål kvar till en enda liten påse.


Här kommer två hungriga tjejer. Nu bär det iväg till Älvsered, för där skall man äta. Det är tradition. Dom har så goda pommfrite i sin resturang. Det blåser ganska rejällt oxå. Dom har varit och lämnat tillbaka kundvagnarna.


Detta är mina inköp, nice. Ser ni gamle katten " Sven" han ligger på stolen och sover så gott. Allt passar utan att jag provade, haha.


Kan nästan tro att jag skall starta herr klädes affär, haha. Men detta är Herr L´s kläder. Nu skall vi sätta lite färg på honom. Köpte även en ROSA skjorta. Hörde honom mumla något om "gay" färg? Men tror han sa grey, haha. Han är lite färgblind. Sa till tjejerna att den skulle förpassas längst in i gadderoben ( det skall vi bli två om), :).


Lägger ni märke till pling-plinget. Detta kommer att bli nice. Sofie pratade om att han skulle bli någon tjej magnet...
Jag får väl vakta mitt revir i så fall, HAHA


Tror ni att vi klarar oss i några månader vad det gäller hår schampo och balsam???



Ja detta var vår lilla tripp. Vi hade skoj som attan. Vi var trötta men nöjda och glada , när vi kom hem. Sedan så återstår det tråkiga: Att plocka upp och hänga in allt. Endel saker skall ner till tvätten. Men i skrivande stund, så finns det inte ett spår kvar av Ullareds resan.

Får tacka Sofie som hjälp mig med bilderna. Det tar en stund och göra alla moment. Tack, tack, Sofie!

Puss och ktam på Er! / Suss


Kommentarer
Postat av: Älgfantasten?

Haha, jag har några horn den stackarn kan få. Har varit lite av anti-Ullared men det lät ju som en riktigt trevlig trip, och garderobenerna ser härligt våriga ut. Våga rosa !! Får du på honom den måste du lägga upp ett fotobevis ;)Ha en fortatt skön dag och kanske ledig helg? Kram A

2010-05-13 @ 12:19:13
URL: http://annasadlib.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Svar: Anna

Lovar! Det skall komma foto bevis, haha. Är ledig idag o imorgon. Sedan jobb./ Kram Suss

2010-05-13 @ 16:27:08
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: sofie

De var så lite så. Men du hade lite otur med dej och fick skriva om allt :P

2010-05-13 @ 17:28:15
URL: http://sofielundin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar: Sofie

Jag säger ju att allt tekniskt är " skit",haha. Vad är det för fel på penna och papper?? / Suss

2010-05-13 @ 18:11:29
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Icka

Haha jag är ju oxå älgfantast ju ;) Kul att se vad ni hittade i Ullared. Men jag fattar inte att du vågar köpa utan att prova, det är jag för feg för.

2010-05-13 @ 18:43:15
URL: http://ickaa.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar: Icka

Ja, just det! Du höll ju på med en älg,haha. Måste få se hur den blir när den är klar. Jag kör på säkerhet,hihi. Har inte ändrat storlek på FLERA år. Går ut hårt med måttbandet, men kroknar i slutet :) / Kram Suss

2010-05-13 @ 19:04:29
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0