En tröttsam dag.....

Kristihimmelsfärdsdag! ( det var ett ord som var långt). Vad gör ni??
Får bara säga att denna dag har varit enormt låång och tråkig. Vädret har ju inte varit det bästa. Bara grå mulet hela tiden. Regnet har hängt i luften all day. Men det har inte varit så kallt. Har försökt att städa och göra snyggt i gaderoberna. Men inte ens det har fått mig på humör. Har bara känt mig seg och trött. Så efter middagen så tog jag mig en tupp lur i baden-baden stolen på alltan. Är precis som små barn som sover ut, haha. Svepte en skön filt över mig, sedan tog det inte många minuter innan jag befann mig i drömmarnas land.....

Host, host, försök till att kräkas. ( Vad är detta). Hjärnan registrerar dessa ljud. Varför finns det ingen som kan släppa ut katten? Det lät som när en katt vill bli av med en "Hårboll" Host, host, krä... Jag måste vakna, vil inte torka av mattan innanför dörren. Var sjUtton är ALLA. Sätter mig mödosamt upp. Tittar mig runt för att lokalisera katt kräket som har den fula ovannan att väcka mig just nu! Ser INGET!! Faller tillbaka i solstolen. Det går ca 5 min sedan så är ljudet där igen... Har vaknat till bättre nu. Förstår vad som händer och sker. Det är våran sommar inneboende som vaknat! Vi har ALLTID en igelkott boende under alltan i ett av hörnen. Det brukar vara ett kliande och krafsande utan dess like. Den måste vara ner lusad utav löss! Men iår tycks den dessutom drabbats utav influensan, haha. Stackars den! Han skulle behöva besöka djur doktorn...

Sofie var ute och tog en bild på honom. Men han tyckte hon var lite framfusig så han försökte gömma sig bakom grannens häck :) Det är söta små djur. Men jag gillar inte deras skitar som dom lämnar efter sig i gräsmattan  efter en hel natts sökande efter tjocka feta daggmaskar.

Tänkte jag skulle lägga upp en historia till er. Ta den bara för att det är en HISTORIA och inget annat!

En svart unge får ett par vingar av Gud och frågar?  -Gud! ÄR jag en ängel nu? Gud skrattar och svarar: -Nej din dumma neger, du är en fladdermus.


Våran sticksiga kompis, tyckte inte om" papparatsi fotografen"
 som smög omkring i busken.HAHA

Puss och kram på Er! / Suss


Kommentarer
Postat av: Maria

Kan baar instämma om en tröttsam dag...vi ska ha gäster imorgon så jag skulle få städat idag...men inte det nä...halva huset bara sen har jag läst ut en bok istället.....skulle rensa lite rabatter men det blev inte mycket av, var ute en liten sväng och drog lite men nä...det får bli imorgon det med!

Ha det bäst!

Kram

2010-05-13 @ 23:13:31
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Rightnaw

fin blogg! :)

2010-05-13 @ 23:38:57
URL: http://rightnaw.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar:Maria

Denna dagen går ju inte till historien under glada dagar precis,haha. Vi får sikta in oss på att morgon dagen blir bättre. / Kram Suss

Svar: Rightnaw

Tack skall du ha. / Suss

2010-05-13 @ 23:50:59
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0