Ullared, stor stads feeling.....

I´m back!
När jag inte har skrivit något så beror det på att jag inte har fått min tid till att räcka till!
Jag var ju ute på shopping tur igår. Färden gick till Ullared. Vilket ställe! Hur i sjutton kan denna lilla håla dra så mycket folk??? Det är ju makalöst!....Som sagt vi kom iväg tidigt, redan kl sju på morgon kvisten. Vi = jag, min syster Ann-Louise och Sofie( han tog en fri dag ifrån skolarbetet. Ann-Louise körde. Redan lite efter åtta var vi nere. Då var det inte så mycket folk ännu. Det var bara att promenera rakt in i lågprisvaruhusens "MECKA", haha. Sedan förstår jag inte varför jag alltid väljer en kundvagn som drar åt något håll. Min vagn bar nr2572 ( akta er för den). Affären börjar ju med alla dessa små saker, typ schampo, balsam, pads, tvättmedel, plastpåsar. Det är ju dessa varor man har glömt bort att man hadlat när det blir dax för att betala, ett X antal timmar senare, haha

Sedan blir det dax för att plocka fram det "STORA MÅTTBANDET". Vi är inne på HERR avdelningen, och eftersom inte herr L är med ( och lika bra det, gnäller som en 4-åring om ont i benen efter 10 minuter i en vanlig affär), så måste det mätas på alla de olika håll och kanter. Här drog Sofie o jag runt lääänge. Efter som hans gaderob behöver förnyas ordentligt tog det en bra stund. Vi kan lätt säga att det blev mycket färg( bild på hans kläder kommer lite senare). Är era männ, sambos o pojvänner lika dan som gubben min?? HAN säger alltid att han har kläder, när det blir tal om att köpa nytt??? Gud vad tråkigt. Man kan väl inte få för mycket kläder, eller?? HAHA... 
Sedan bar det över till barn avdelningen. Samma procedur har fast på ,mindre  kläder. Men det fanns inte så mycket snyggt till lill killen. Men lite blev det allt.
Nu är det dax att kolla av hur långt syster yster har kommit. Det är vid dessa tillfällen även jag tycker om mobil telefoner. En snabb signal och man har henne i luren. - Vart är du? ( jag ).- Jag skall lämna dam avdelningen!, får jag till svar. Jag ligger efter henne. Men dom är bara 3 i familjen. Skall vi synas om några timmar till ( jag)? - Japp!
Dam avdelningen: Här får man lägga in en högre växel om man skall komma runt idag, haha. Här hittar man lite smått och gott. Våra kundvagnar börjar att få en hög vid detta laget. Ni skall inte tro att jag provar mina kläder?  Prova är det tråkigaste som finns. Mäter av lite på armar och längd, sedan får det vara bra. Men jag köpte inte några byxor. Något jag ångrade när jag åkte hem. Ann-Louise köpte några jädrans snygga.
Sedan när Sofie och jag kände oss nöjda så drog vi iväg till elektroniken. Här skulle det köpas små hör lurar till datan ipoden,mobilen. Leksaksavdelningen: Några saker till Alex när man kommer hem. Då blir han så glad.Vi har träffat Flis innan, så nu är vi sammlade. Vi börjar att dra oss emot kassorna.Det ser ok ut. Vi lär inte behöva stå i kö någon längre tid där heller.
Nu återstår den sista prövningen! Betalningen. har sagt till Sofie att försöka hålla lite koll på priserna hon stoppar ner. Detta gick bra ibörjan. MEN borte på herr avd så tappade vi tråden när vi spannlås bland skjortor ,t-shitar och alla andra grejer. Det är nu man glömt vad man stoppade ner i ibörjan. Jag plockar och plocker. Tar det aldrig slut??? 7 500 :- säger hon plötsligt! Va!!!! Undrar om jag hörde rätt!!!
Åtta timmar senare och 7500:- fattigare så kommer vi ÄNTLIGEN  ut...
Idag hade vi inte gått i alla andra affärer, utan bara vatir på GeKås. Dom omsätter mer än fasionabla Harolds i England. En fråga: såg ni när detta varpå tv?? Programmet var roligt
Vi var hemma vid 18,45 igår. Det blev en  lång dag igår. Men en enormt roligt dag med mycketskratt.

Nu sätter jag punkt för idag. Det kommer upp  mer bilder i rmorgon. Känner mig enortm tröttt.Skall vila  en
 stund, innan klockorna  ringer och säger att det är dax att kliva ur den sköna sängen för att åka till jobbet.

Puss o Kram på Er!/ Suss

Kommentarer
Postat av: Maria

Ullared....jag , mamma och barnen var där en sväng ifroj och funderar på att göra om det i år. Gick otroligt bra med barnen...mmmm det får vi nog göra om ...gasnka kul att gå där!

2010-05-12 @ 13:24:49
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar: Maria

Ja, vi säger just det! Varför åker man inte oftare! Vi bor ju så pass nära. Bara en timmes bilfärd bort. Då behövde man inte " tok" handla så, haha / Kram Suss

2010-05-12 @ 17:36:56
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Icka

Ullared är kul. Man hittar så mkt man inte visste att man behövde haha

Kram

2010-05-12 @ 18:08:34
URL: http://ickaa.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh vad kul med Ullared. Nu blev man ju lite sugen på att åka dit och shoppa. Har inte varit där på några år nu. Trevlig helg! /Ulrika.

2010-05-12 @ 18:12:14
URL: http://ullissite.blogg.se/
Postat av: AnnaE

Hej!

Du shoppade en hel del...ler

Men det är ju så sköj å handla!

2010-05-12 @ 19:34:38
Postat av: Susanne

Svara: Icka

Håller med! Man hittar en massa roliga saker som man bara BEHÖVER. Tänk om man hade en sjö att ösa ur, haha / kram Suss

Svar: Ulrika

Det var några årsedan jag var nere oxå. När jag var yngre åkte man mycket oftare. En gång så stod vi i kö i över timmen( det finns säkert dom som har stått längre) men jag tyckte det var "döden", haha. Ha en trevlig helg Du med./ Kram Suss

2010-05-12 @ 19:38:34
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar: AnnaE

Visst är det kul att handla, men det ger en nästan ( men bara nästan)dåligt samvete att gå lös med så mycket pengar på " THINGS", haha. Men det är bra för svensk ekonomi när man håller pengar i rullning. / Kram Suss

2010-05-12 @ 19:49:29
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0