Morsdag.....

MORSDAG IDAG!
Undrar vem som kom på det uttrycket?
Har haft lika mycket att göra idag ( om inte mer) än vad jag brukar. Har inte haft tid att få in detta inlägget innan NU!
Till middag serverades det rotmos med fläsklägg. Det gillar vi starkt, men det är ju inte någon snabb mat precis. Det tar ganska många timmar vid spisen, haha. Är det inte där en mor skall vara??? Sedan så lade jag den sista handen vid tårtan som skulle serveras. Em sa igår! Mamma! Bakar du tårtan så fixar jag resten! Undrar om hon menade att hon kunde hjälpa till med att äta den :)........

Jag fick ett fint kort idag oxå, där det stod: Till världens bästa Mamma! Njut av din egen dag!
 Jag njöt en hel halv timme när jag lade mig i solen och slumrade till. Sedan fick jag en fin uteväxt oxå. Jag brukar önska mig det. Då kan jag njuta av den i flera månader.

Har varit ute i trädgården idag  igen. Tycker om att gå omkring och påta där. Det finns alltid något land att fixa. Har satt ner några solroser i landen. Dom brukar bli stora och fina. Sedan så hittade jag en stor snigel oxå. Vad jag vet så har vi bara sådanna här runt omkring. Eller finns det fler som sett dessa??? Alex tog genast " mamma sniglen" som sin kompis. Så nu står den ute på alltan i en rymningsäker inhägnad.

Ja Carro o Anna! det blev inget Alingsås heller! När jag missar Scottarna 2 gånger på en helg. Ja, då mår jag inte så bra, haha. Känner mig faktisk ganska "folkilsken" av denna förgrymade värken i munnen. Så det var nog säkrast att hålla sig hemma. Men när Scotts kommer till Herrljunga den 12 juni, då skall jag vara där. För så LÄNGE kan det inte hålla i sig, eller??? Allt blir inte alltid som man plannerar och det får bli bra ändå. Jag har ju i alla fall firat morsdag.........



Den egen händiga glutenfria tårtan. Det är inte stor bit kvar inte...


Detta är blomman jag fick. Skall köpa en högre, svart kruka att plntera den i....


Blommorna är lite roliga för dom skiftar i olika färger. den är på stamm. Så den kommer att växa sig ännu större innan hösten kommer. Och den åker på komposten. Men fram till dess, skall den glädja mig många gånger...


Detta är Alex kompis. Men jag tror inte den tycker om när han petar den på ögonen, haha. Skulle ni tycka om när någon kör in sitt lilla skitiga finger i ögat på Er?? Alex håller sniglen i ett säkert grepp!


Tack till hela min familj, ingen nämd och ingen glömd. Tack för fint kort, tårta och en VACKER blomma.  MAMMA / SVÄRMOR


Puss och kram på Er! / Suss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0