Bara vara barn.....

Hej där ute i solen!
Tänk den starka lampan lyser idag oxå. Kanske att det vindar lite mera idag än igår, men det är ändå skönt. Fotona jag lovade kommer senare. När jag skulle fota igår så lyste batteri lampa slut. Tänkte - Då tar jag det andra och sätter i! Pyttsan! Det var lika urladdat som det första. Och det tar några timmar att ladda upp. Och då hade solen försvunnit och det var kväll.
Idag så är kameran ute på vift igen. Resten av familjen är på studentfirande i Eksjö. Alex o jag är hemma. Alex är minsta barnet på den sidan av kusinerna. Alla har blivit "stora" ( 16 år till närmsta årsmodell) . Så det finns inte plats för en liten nyfiken kille på 4,5 år. Han sitter ju inte direkt still och är inte tyst som vuxna är. Och det skall han inte behöva heller. Barn skall vara barn enligt mig. Innan var ju alla kusiner i samma ålder så då lekte dom ju tillsammans så att vi vuxna kunde sitta och prata ( som stor gör man ju det). Så nu får man ju sysselsätta honom. Och då är jag hellre hemma. Här gör vi som vi vill.

 Så grattis Hanna på studenten! ifrån Alex och Susanne!

Nu skall vi fortsätta och busa i det finna vädret och behöver inte sitta still, äta konstig mat, inte få titta på saker med händerna, kan leka med dinosarierna över HELA golvet utan att vara ivägen. Bara få vara ett litet barn.

Puss och kram på Er! / Suss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0