Ett fall för Robert Aschberg.....

Midsommar dagen:
Morgon friends!

Oboy vilken kväll det blev igår, haha. Rena cirkusen.
 Vi är ju begåvad med en helt "outstanding" granne. Eller känner ni många som börjar att klippa häcken en midsommar afton, när grannarna sitter ute med goda vänner och firar helg?????
Till saken hör att vi som delar häck med personen REDAN I VECKAN varit ute och klippt den, så han har bara sin sida kvar att klippa. Han behöver inte klippa ovanpå häcken. Alla känner vi till hans sätt....
Men i alla fall! Rätt som det är så hör man en häcksax gå igång. Det är hemskt vilka grova grenar han tycks ha på sin sida ( man hör det på ljudet). Konstigt det är ju bara tunna små kvistar på sidorna???
Säger till Herr L att gå och kolla vad han pysslar med. Men tyvärr, ingen action i husets herre!.
Får kolla själv! Får mig en chock! Har ni sett filmen " Scissors man" med Johnny Deep. Han som har händer som saxar, som först klipper frisyrer men som bäst kommer till sin rätt när han klipper buskar och häckar ( rolig film).
Så såg det ut nu oxå. Grenar och blad flög åt alla håll. Människan hade beslutat sig för att sänka häcken...
Han tyckte den var för hög. Höjden som var har varit i många år. Det är gott att slippa och se vad grannen gör, och skönt att dom inte ser vad en annan gör , dito.
Nu blev det fart på Herr L ( även jag vart mäkta irreterad). Efter den diskutionen som blev, blev sista ordet: - Då sätter vi upp ett plank på 1,80 ( det är den tilllåtna höjden ). HAHA , man kan ju tro att detta är programmet " Grannfejden" med Robert Aschberg.

Efter en stund så står grannen på trappen och ringer på. Jag vill inte vi skall vara osamms, vad har jag gjort? frågar han. - Du har ju klippt ner häcken och dessutom., så är den inte rak. den går som i vågor...
Förklaring till varför den går ivågor får jag när han öppnar munn... Han stinker sprit, och det är inte lite inte. Frågar om han tycker att han är i tillstånd att handha en farlig häcksax och dessutom klippa den RAK???
Han flinar bara. Helt menningslöst att prata med en person som är berusad ( enligt mig).
 Där exploderar jag och vänder.
 Så nu står vi med en häck som ser för JÄVLIG ut. Detta fungerar ju inte i min pedantiska väld HAHAHAHA...

Fortsättning följer säkert......

Puss och kram på ER! / Suss

Kommentarer
Postat av: AnnaE

Ett fall för Ascberg!!

2010-06-26 @ 11:04:12
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Susanne

Svar AnnaE

HAHAHAHA./ Suss

2010-06-26 @ 11:38:58
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0