Sista lasset köpe blommor....

Morgon på Er!
Har smält gårdagens "bakslag" idag. Det blev inget gjort igår. Tog mig en funderare på VARFÖR vissa bara har/får allt dåligt. SÅ! Ny dag nya tag......

Idag skall jag först och främst ge mig i kast med att plantera det senaste "lasset" med blommor, jag köpte för några dagar sedan. Att pyssla med blommor gör mig glad :) Sedan när dessa kommit i jorden, så får det vara bra. Alla blommor man planterar måste ju vattnas oxå. Och blommor och trädgård skall inte "kännas" som ett besvär utan, ge glädje. Då får vattningen inte ta hela kvällen i annspråk ( finns annat att göra ). Sedan skulle jag behöva gå igenom landen och häckarna. Men det får vänta lite.
 Herr L började med att klippa en sida av våra häckar igår. Den sorten av häck skall klippas innan midsommar och tuktas till en gång i höst igen.  Det är ju midsommar innom kort. Herre jisses vad tiden springer iväg. Snart är det jul igen, haha.
Herr L tar bara bort häck klippet. Fin liret får jag själv sköta, haha. I och för sig bra, han ser inte skillnad på nytto växt o ett ogräs, haha. Enligt hans "Önskemål" hade det inte varit dumt med asfalt ÖVER ALLT.


Det blev en margurit på stamm, blå salvia, vit tobak( luktar gott på kvällen), taggetess, lila verbra ( luktar super gott), lila  häng lobelia. Detta skall fördelas u en stor urna och planteras i ute landen.


Blommor på stamm tycker jag är snyggt. Det var en sommar jag hade EN JÄTTE STOR margurit i en urna. Och så hade vi trädgårdsvakt( vi var på semester). Tyckte den såg så konstig ut när jag kom hem. Inte undra på det! När jag undersökte den så var halva växten sönder. Fråga då vad som hade hänt?? Vakten sa! - Jag tappade vatten kannan i den. Till saken hör att han stod på trappen och vattnade och var runt 25 år. Hade det vart ett barn, OK, men en vuxen människa, haha. Lite "svinn "får man räkna med.


Tagetess - Dessa blommar fint även till hösten, när alla andra växter har börjat försvinna. Luktar lite " mysko" enligt mig, men är vackra att se på.


-Mamma ta kort på mig! Alex vill vara med på kort, sedan kommer han för att titta i kameran. Han tycker det är konstigt hur man kan vara i en liten svart låda. Och tänk efter! Visst är teknik förunderlig. Men hemskt bra att den finns.



Kom på en sak, jag skall tvätta av alltan först, innan eftermiddagsolen kommer dit. Det blir så hemskt vart att städa av den då. Grannarna använder vanliga pannor, så den vita färgen blir svart/grå. Därför måste den tvättas med såpa. Tänk ikväll vad den kommer att lukta gott Aha.

Puss o kram på ER! / Suss

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!

vilka fina blommor! =)

2010-06-22 @ 18:19:57
URL: http://ullissite.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar Ulrika

Tack! Men vet du vad? Jag har inte hunnit plantera dom än, haha. Alltan städning tog längre tid än beräknat. Hoppas du har det bra! / kram Suss

2010-06-22 @ 18:33:56
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0