Juni,1:a sommarmånaden.....

1 Juni idag, första sommar månaden har börjat.  Vädret har varit fint, men det har blåst ganska rejält. Idag på fm på började jag ett litet  " negerjobb". Jag har rensat emellan stenplattorna på fram sidan. Det tar en bra stund i en obekväm arbetsställning. Men nu är det gjort ( duktiga mig). Tog sedan en fika på trappen, fick hålla i kakpåsen så att inte grannen fick nya kakor till sitt kaffe ( undrar om han tycker om glutenfritt haha.
Har jobbat kväll idag. När jag kom hem var Tacopajen klar. Em hade fixat kvällsmaten. Tack för den tjejen. Den smakade bra.
 Sedan så fick jag en paket av "gubben" min? Det var en lampa som en kollebrie som satt på en stav och som laddas utav solen. Jag satte den i min stora urna på alltán.  Skulle tagit ett kort, men tyvärr är kameran ute på den " stora" vandringen med Sofie. Hennes klass gör den sista stora grejen tillsammans, för att sedan slittras till olika valda linjer. Detta blir något att skratta åt om tio år på åter föreningen. Kommer du ihåg.......... skratt.


Imorgon/idag är det lång dag. Det känns lite segt, men antagligen är det bara för att det snart är semester. Jobbar bara 2 veckor till. Sedan har jag faktiskt lagt in om 5 veckor. Det har aldrig hänt förr i mina många arbetssamma år. DET SKALL BLI SKÖÖÖNNNTTT......

Puss och kram på Er! / Suss


Kommentarer
Postat av: Maria

Va skönt...man känner verkligen att man behöver semester! men jag börjar inte förrän vecka 29-32...menmen...vikarierna brukar föra över lite energi tycker jag så man håller ut!

Kram

2010-06-02 @ 17:26:48
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar Maria:

Det skall bli UNDERBART faktiskt, trotts att det är tidigt. / Kram Suss

2010-06-02 @ 22:37:39
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0