Sveriges nationaldag...


Har det gått förbi någon?
Det är Sveriges nationaldag idag!
Men vad är detta firandet jämfört med norrmännens. Dom vet hur man skall fira sitt land dom haha.
Vad har vi i Ulricehamn? Ett litet flaggtåg på en så där 30 mann, men  vi har tur med vädret i alla fall.


Idag har jag varit och fotat runt i trädgården ifrån alla håll och kanter. Har tagit kort på det jag lovat innan under veckan.


Så här blev alltan lådorna. Det blev cerisa pelagonier och lila  blommor som luktar gott på kvällen. Kom inte på namnet just nu, (shit oxå).


Här är dom 2 nya svarta krukorna. Fick plantera om blommorna ifrån den blåa krukan , till den stora svarta. Köpte en lime/vit häng petunia och hängde över. Den är fin, men det är lite klibbigt att plocka bort alla visna blommor på kvällen. Allt för att gynna fortsatt blomning. Ser ni kollebrin??


Det är denna lille söta fåglen jag fick av Herr L. Den går på ljusceller och går igång automatiskt vid skymningen. Den skiftar i färg. Allt från grönt, blått, vit, röd, turkos. Skall se om jag kan ta något kort i kväll på den "in action".


2 sådanna här planteringar har jag vid huset oxå. Dom innehåller nyheterna för i år. Jag brukar  ALLTID ha någon nyhet i trädgården. Och i år är det dom rosa små blommorna. Dom kommer att bli som små buskar när dom har växt till sig lite.


Sedan gästades trädgården av dessa " Grannstörare". Det är inte lätt att vara tonnåring och hinna med allt. Både sola , kolla datan och lyssna på musik, haha. Sofie´s kompis Sofia hade med sig förstärkare till musiken. Trodde väl att dom inte skulle höra annars. Med den basförstärkaren fick jag dra igen fönstret. Och grannen fick äta sin middag ute i rena dico stilen. Men hoppsan, rättsom det var kom det riktigt bra tongångar ur högtalarna. Då strömmade det Scotts ut i etern.....

Hoppas Eran dag oxå har innehållit mycket sol och glada minnen. Det har min dag gjort i alla fall!

Puss och kram på Er! / Suss


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilka fina blommor och altan ni har =) /Ulrika.

2010-06-06 @ 22:14:14
URL: http://ullissite.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar Ulrika:

Tack för det! Det var där jag satt och sov en hel natt! hehe. / Kram Suss

2010-06-06 @ 23:08:31
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0