En solig dag i trädgården.....

Kvällning igen!
Ja, då har en helt underbar dag åter passerat och kommer inte åter. Som en klok tjej har skrivit på sin blogg: LIVET GÅR EJ I REPRIS. Så sant som det är sagt!

Min dag har jag fyllt med att gå över blomlanden i trädgården. Det måste hållas efter. Ogräs växer fort, haha. Känner mig rätt nöjd över dagens insattser. Solen har lyst, och man har kunnat lätta lite på klädslen. I lä har det varit extra skönt ( i alla fall för mig). Sofie har hoppat runt med kameran i högsta " hugg". Hon har tagit en massa sköna kort jag tänkte använda. Men icke sa nicke! Datan är av annan mening. Hur frustrerande är det inte när datan uppför sig som en trottsig 5-åring??? " Jag gör inte som DU vill, utan som jag tycker..... 2 kort fick jag upp innan den dampade ur totalt.

Hon har tagit en massa sköna djur bilder. Vi har ju ett mini zoo här enligt mig, haha
3 katter ( och grannans 4:a, springande runt benen)
2 marsvin ( premiär för första ute gången iår)
1 igelkott ( som spottar o fräser)
och så grannarna hundar oxå. Dom är ju inte ALLTID tysta precis
Vi hade även en guldhamster. Men Dora fick lämna oss för en flytt till Borås vid juletid.

Våran lille kotte är en lustig sak! Jag höll på att "böka" i landet, då plötsligt så börjas det fräsas och spottas. Man blir ju lite rädd och hoppar till. Då har jag precis kommit till hans lilla kryp in. Mitt bland ett tätt snår av blommor så låg han. Tyckte väl inte det var trevligt att bli väckt av min kultivator, haha. Inte så värst lik en liten kotte inte. Den har ju bara 3 taggar, haha.


Så här låg " kotte lille" i landet och sov. Visst är han söt. Trodde nog han var en katt, för han svansade runt mig hela dagen. Kolla vilka söta fötter......


Här sitter jag med näsan i jorden, haha. Visste inte att jag fastnade på bild i denna lätta klädslen. men, men det bjuder jag på....


Åter kommer med djur bilderna när datan och jag är på samma våglängd..

Puss och kram på ER! / Suss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0