Redan 8 December.....

Hur fort går inte tiden????
Tänk! Det är redan den 8 dec??? Och det är bara 16 dagar kvar!!! 16 DAGAR!!!! Hur i allsin dar skall dessa dagar räcka till??.
Paket skall köpas ( bara några till), sedan skall de slåss in, lucia firanden på jobb, skola o dagis, det skall julpyntas, jul mat skal inköpas, sedan förberedas, julgodis skall fixas, granen skall inhandlas och kläs i sin grannlåt, det skall städas. och sedan skall man jobba där emellan......Listan kan göras lång. Det är så att svetten nästan tränger fram i pannan, haha!....Med andra ord JULJÄCKT........
Trivs som fisken i vattnet med allt julmys omkring mig.....MEN, man får göra lite om prioriteringar.....
Man skall inte klaga... det är skönt att veta att man lever....
Har ni spanat av naturen utanför erat fönster??? Det är ju rena Waultdisney julen utanför  fönstret! Detta är jule mys......mys....mys.....mys.

I söndags så lassade vi bilen full och styrde den mot Borås..Det var julklapps inköp som stod på listan! Det ger mig kalla kårar längst rygg raden att ge mig ut i julrushen! Men vad gör man? Bättre nu än senare nämre jul!! Och det var precis som jag befarade... Mycket folk, trångt, svettigt och jävligt!!!
En liten fråga bara! VARFÖR MÅSTE DOM SMÅ BARNEN FÖLJA MED???? Låt dessa får stanna hemma! Där sitter dom i sina vagnar som små michelingubbar fullt på klädda ( rubbet allså). Tror faan att dom gråter och kinkar då. Dom vuxna öppnar ju upp sina kläder, för det är ju varmt som i en masugn i affärerna....Nu pratar jag om familjer där det finns 2 vuxna i. Den ena kan väl stanna hemma med de små. Medans den andra vuxna gör inköpen??? Så har vi alltid gjort, och det har fungerat bra. Det är så synd åt barnen. Och inte blir föräldrarna glada heller när dom själva är varma och svettiga. Att höra på en gråtande " brand syren" som inte har någon av stängnings knapp...... Hujeda mig för affärer i juletid.
Men jag kom helskinnad hem. Och med mig i bagaget har jag tomtens klappar...Klart man måste hjälpa den gamle mannen med inköpen?. Hur skall han annars veta vad folk vill ha? OCH VAD JAG VILL HA??? HAHAHA!

Kram på Er där ute! / Suss

Kommentarer
Postat av: nadia

Herregud, jag har verkligen inget tålamod och klarar inte av julhetsen i affärerna. Detta året tänker jag inte köpa några paket. Kommer fira julen hos sambons föräldrar och deras julklappar får sambon äran att fixa :P Jag står ju för allt fixande här hemma så man får passa på att lägga över vissa saker på honom med.

2010-12-08 @ 12:07:39
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Jonnie

ja de e gott när allt e klart :)

2010-12-08 @ 12:08:58
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Ja, det är hemskt vad tiden går fort - och bäst av allt är att det snart blir ljusare ute! :)

2010-12-08 @ 12:13:40
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0