Lucia!....

Vilken underbar morgon!
Kollade Lucian på TV:n idag på morgonen! Vad vackert det var. Darin sjöng och då fick jag allt en tår i ögat. Vilken röst. Sonja sjöng oxå en vacker låt tillsammans med luciakören som inte gick av för hackor. Då knottrade sig huden,haha.
Annars tycker jag det är helmysigt att sitta i mörkret med ett levande ljus och se och lyssna på Lucian och hennes följe. Det är frid det!!
Har varit Lucia själv när man gick i sjätte klass. Men det var en tillställning som man snabbt vill glömma ( men den har etsatt sig fast ändå)... Det var sed att det alltid var 6:an som skulle stå för lucian i skolan. Vi övade med kören i skolan. Vi hade då fått en ny musiklärare. Han tyckte vi skulle ändra lite i sång repotoaren inför vårat framträdande. Det gnisslade lite bland oss som skulle sjunga. Vi skulle sjunga på latin???. Sagt och gjort. Som läraren bestämde blev det. Lucia dagen kom och alla var vi nervösa. Detta var ju något stor. Alla skulle ju titta på OSS. Allt ifrån 1 - 6:an, så det var ju många elever. Till saken hörde oxå att vi skulle inta använda aulan som vi gjort i ALLA andra år. Nejdå! Detta året skulle vi tryckas in i matsalen. Ni hör ju redan nu att det skulle gå åt skogen, haha. Vi kommer då fram skridande upp för trappan in i matsalen. Redan när jag kommer till dörren så känner man hettan slå emot en. Matsalen är proppfull. Där har då elever redan suttit en bra stund och transpererat svett och värme. Till detta kommer levande ljus och ett stort VARMT element. Här kommer då vi och ställer upp oss framför elementet. Vi drar igång vårat inlärda programm...Då ser man våran lille " vaktis" stänga till den enda tillgången till frisk luft ( dörrarna vi skred in i genom..) Undrar om han frös????
Effekten av detta tilltag lär inte vänta på sig. Man börjar att känna sig svimfärdig. Duns!!! Lena ramlar som en fura in i elementet. Duns! en till som svimmar... Vid detta laget så är det en ganska rejäl turboläns runt omkring.. Fönster som skall öppnas, vatten som skall hämtas, någon mår illa, någon gråter och mitti detta så springer Lucian sin väg, haha! Och det är jag... Vilket fiasko... Sedan den gången så håller jag mig ifrån att gå i Luciatåg. Det ger mig en olustig känsla i magtrackten.... Konstigt, förstår inte varför??????????

Idag är jag ledig på fm. Jobbar kväll.
Ny vecka och det betyder att det är dax för godis tillverkning. Godis är gott!!
Får nog se till att inskaffa granen denna veckan oxå. Jag jobbar helgen som kommer och sedan jul veckan. Då får jag ha sett till att granen inte står här naken. Utan att den fått lite kulor i grenen......

/ Kram på Er, Suss

Kommentarer
Postat av: nadia

Haha, det där låter inte som en lyckad lucia :P Själv blev jag aldrig vald till lucia. Kom på tredje plats i "popularitetstävlingen" i 9:an vilket betydde att jag blev tredje tärna (vi hade sex st). Men nu i efterhand kan jag nog vara glad för det då lucian inte fick bort allt stearin som hade runnit i hennes hår på flera veckor...



SV: Ja, jag har legat i i helgen. Hela dagen tog det, men nu är det färdigt :) Trevlig Lucia på dig med :)

2010-12-13 @ 12:39:53
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0