Bra, tänkvärd blogg.....Kolla!!!

Har nu på morgonkvisten varit "ute" och tittat runt på lite olika bloggar.
Tycker det är mera intressant att läsa " små " bloggar än dom här " stora" kända. Där känner jag att jag inte hittar något att läsa som ger mig något tillbaka...

Hittade denna bloggen som är skriven av 2 gymnasiekillar, Alexander o Emanuel.
 Det är en relativt nystartad sida.
Där ger dom oss bra spartips. Något som jag tycker är viktigt. Man blir inte rik på dom stora utgifterna utan på dom små...
Jag tar ett exempel:
Dom har tagit upp det här med att ta med sig en matlåda till jobbet. Istället för att äta ute varje dag. Dom har räknat med att en ute lunch kostar 60:-., och att man jobbar 220 dagar - Det blir då 13200:- per person och år. Är man då två som äter ute i familjen blir det ju det dubbla.
Tar man då med sig en hemma gjord matlåda, kostnad ca 20 :- ( tror nog det blir lite mera). Samma antal arbetsdagar. Så blir kostnade BARA 4400:- per person och år.
13200 - 4400 = 8800:-
Allså en sparslant på 8800:- per person o år. Det är pengar det!!!
Vad kan man inte göra för den summan? Köpa en ny TV, soffa, ny data, ny mobil, en utlandsresa m.m

Kostnaden för ute lunchen kan naturligtvis varriera, samma med hemma matlådan. Men man får ta ett ca pris.

Killarna uppmanar oss oxå att läsa kvälls tidningar GRATIS på nätet. Här kan man oxå spara en slant, och att det gynnar miljön...Kostnad 11:- per tidning alla dagar kotnad ca 4000:- Men minst en gång i veckan får man köpa tidningen för att köpa TV bilagan..
Men ialla fall! Tror att detta kan vara intressant för flera läsare, så gå in på denna länken: merdeg.blogg.se

Ni vet ordspråket: MÅNGA BÄCKAR SMÅ!!! ( blir till en stor å)...... TÄNKVÄRT!!!!!

Åter kommer om en stund. Nu skall det bli middag här......../ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Emanuel - Pengar och Prylar

Tack så mycket! Det är precis sånt här som får en att vilja fortsätta blogga =)



Jag antar att du sett att det enda vi kan erbjuda i gengäld är en länk tillbaka, och för tillfället inte kan erbjuda någonting av äkta vara.

Hoppas det är okej =)



// Emanuel

2010-08-14 @ 19:43:54
URL: http://merdeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0