Tiger hona....

Sjukvård...hm
Stora tjejen kom hem ifrån killen igår och sa att hon hade ont i halsen. Hon lät som om hon svalt en falukorv på tvären, haha. Gjorde en snabb koll för att se hur halsen såg ut. Behövde inte vara doktor för att säga HALSFLUSS. Så imorse ringde jag då till vårdcentralen, och sa att tösen hade hemskt ont i halsen. Det är nu det roliga börjar. Sköterskan frågar: -Har hon feber? -NNej ( jag), Är hon förkyld?- NNej (jag), Har hon ont någon annan stanns?- NNej. Jag känner nu vid detta laget bara irritation över personen ifråga. Hade hon inte hört att jag sa tagg tråd i halsen? Sköterskan började nu att svamla om att man  kan han ha ont ihalsen ändå. Men det är nu fru Lundin morskar till sig, och säger: JAG VILL ATT NI TITTAR PÅ HENNES HALS..( bestämdheten i rösten går inte att ta miste på, hihi). Kan nästan känna vad hon i ändan av luren tänker! (Det var en jä.. besvärlig kärring). Det är tyst en bra stund. Sedan säger slemproppen i luren: Hon kan  komma 10,40( kort o koncist).Tack säger jag.
Man skall inte tro att man kan köra över mig hur som helst. Jag slåss som en tiger hona när det gäller mina barn.
Men svensk sjukvård är fantasktisk, men det gäller att ta sig förbi alla slemmproppar på vägen dit,haha.
Tösen befann sig där vid utsatt tid. DOKTORN kollade i halsen och sa HALSFLUSS ( hon tog även ett halsprov för att vara riktigt säker, gulle hon.) . Funderade om jag skulle ta svängen förbi "slemmproppen" och trycka upp receptet i ansiktet på henne? Men jag besinnade mig. Tösen behövde sin medicin och även jag vet vad som är rätt och fel...

Puss och kram på Er! / Suss

Kommentarer
Postat av: AnnaE

Hej Suss!!

Kul blogg!! Har lagt den

i mina favoriter nu!

Hoppas ni kryar på er!



Kram//Anna

2010-04-20 @ 19:55:04
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Susanne

Sv: AnnaE

Kul att du har hittat hit! Ja, detta är ju ganska nytt. Jag sätter in dig oxå under länkar. Kram på dig, whooopaa!! / Suss

2010-04-20 @ 22:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0