Gary Moore....

Gary Moore är död! Endast 58 år gammal.
I slutet på -80 talet lyssnade jag mycket på Gary More och Thin Lizzy.
Tyckte att deras musik var så bra. Sedan när dessa herrar gick isär så blev det Gary som jag lyssnade på. Tyckte om hans tacktfasta dunk. Over the hills and far away......är den bästa låten han någon sin har gjort. Känner ni inte igen den, så slå upp den på YOU TUB och lyssna. Ta er tid att verkligen lyssna på texten. Den är så vacker och sorgsen. Musiken är influerad i från Irland. Gary var Irländare så det kanske inte är så konstigt....
Det börjar att ta på mina idoler......

Nu ikväll har jag varit iväg en tur på motionsbuggen.
Ni kanske tycker att jag borde ha fått nog??
Nja! inte riktigt än. Men jag måste erkänna att jag kände mig lite seg i vadmusklerna. Dom känns lite öma, korta och sega.
Nu väntar sängen!! GOD NATT!!
/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Emmie

sv: Okej :) Jag har varit halvt död senaste två dagarna men nu är det bättre, därav sent svar ;) Allt väl med dig idag? :)

2011-02-07 @ 10:23:20
URL: http://emmiev.blogg.se/
Postat av: Mariette

Min favoritlåt med Gary Moore är "Always gonna love you"

2011-02-08 @ 04:28:00
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0