Små missarna....

Tänk vad tiden går fort! Nu är små missarna redan 11 dagar.
Var och tog lite kort på dom idag. Som ni förstår kunde vi inte behålla alla 5 små sötingarna. Så dom tre honorna fick vi ta bort. Visst känns det grymt  (för dom var så söta). Men ibland är det hårt. Alex frågade var dom andra var. Fick då ta till en liten " vit lögn". - Det är en annan katt mamma som fick döda små missar. Och bara för att hon inte skulle bli ledsen, så fick hon våra små mörka kissar! Det går väl bra, sa jag! - Han tittar på mig en stund och säger sedan. - Mamma dom var fina! Ja, visst var dom söta, men vi kunde ju inte låta kattmamman vara ledsen eller hur?......
Vi behöll dom 2 hanarna. Dom är röda och nästan identiska. Men den ena har lite mera vitt i ansiktet. Vi kallar dom för Rasmus o Svenne... Är lite arbetsskadad, haha. Har alltid haft " vanlig" namn på mina djur... Dom har börjat att öppna sina ögon. Ögonen är alldeles mörk blåa, så sött så...

Svea hon mår bra och hon är en riktig liten höns mamma. Putsar och fejjar på dom hela tiden. Men vi har bara ett litet problem; Jag vill ju inte att hon skall få några mera ungar så hon skall ju steriliseras sedan. Men det går inte så länge ugnarna diar. Så under tiden skall hon äta p-piller. MEN p-pillren gör att mjölk produktionen minskar eller försvinner. Och det fungerar ju inte så länge ungarna fortfarande är beroende utav mjölken som huvud föda. Så risken finns att hon hinner bli med en ny kull innan p-pillren kommer i bruk. Vi får hoppas att hon håller sig i skinnet så länge :)..



Här har vi dom söta killarna Rasmus och Svenne.....mjau på ER...



Bäst att hålla sig till filten, den luktar bättre. Men oj vad trött jag är....



Här är jag, Svenne! Mina ögon håller på att öppna sig så att jag kan se den stora världen utanför...



Nu kom John Blund igen. Man är inte vaken så hemskt länge emellan stunderna av aktivitet. Jag sover sött...



Så söt, så söt......



Mys pys. Alla små djur är så söta så.....


Annica! Visst är dom hjärt skärande fina. Och dom luktar så gott så. Den ena är lite mera skrikig än den andra...
Vi skall behålla en kille och en arbetskamrat skall ta en andre killen. Men jag släpper honom inte förrän den är 13 veckor. Det är ju saker den skall lära sig...
Jag kommer att ha dom inne på bloggen, så att ni får se hur dom utvecklas..

/Mjau på ER kattälskare, Suss

Kommentarer
Postat av: AnnaE

Hej! Tack för igår!

jag e ju ingen katt

människa men jag säger

bara: Såå jädrans sööta!!



Kram//Anna

2010-09-05 @ 11:51:09
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Jonnie

men guuuuuuuuuuuuud va söta

2010-09-05 @ 12:14:32
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: nadia

Så fruktansvärt söta :) Jag visar bilderna för sambon i hopp om att han ska gå med på att skaffa katt, men det funkar tyvärr aldrig :(



Glöm inte att skicka vidare awardsen du fick av mig :)

Reglerna finns på min blogg där du hittade din awards.



www.prinsessanadia.se

2010-09-05 @ 12:23:40
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Jonnie

japps ja har en röding ja me :) katten Tore Jonsson heter han

2010-09-05 @ 15:13:08
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Jonnie

haha japps, tyvärr e ju Tore en innekatt nuförtiden, men han var utekatt innan, när ja bodde på landet :)

2010-09-05 @ 18:30:17
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Josie

Åh så sött :) Tänk om de alltid var så små :)



Tack :)

2010-09-05 @ 19:40:32
URL: http://josiieliive.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Dom är bara för söta =)

Kram/Ulrika.

2010-09-05 @ 20:32:19
URL: http://ullissite.blogg.se/
Postat av: Annika

Tack för Awarden. jag måste fundra lite på nomineringarna ett tag...

Missarna är så jäkla underbara så jag nästan dör.Vilken av dom behåller ni???

Annars mår jag väl så där.. Lite biverkningar blev det men jag har haft värre.. nu hoppas jag på en bra höst..Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0