Själv ego....

GODMORGOOON BLOGGERS!!
Ja, då var det sista arbetsdagen för flertalet av ER!
Men här så är det 1:a dagen för helgen. Har en lång och fin arbets helg framför mig( Vet en till, eller hur Maria!).  Det är väl för skönt att ha ett jobb att gå till, och tycker men dessutom om sitt arbete måste det ju vara ett plus. Jag gillar mitt jobb. Det som kunde vara bättre är väl lönen i vården! Skulle inte skada med en rejäl höjning. Men så länge detta är ett kvinnodominerat arbete får väl vi se i stjärnorna efter detta.
Det är ju inte prioritering på att ta hand om någon annans förälder på ålderns höst. Att sitta och trösta när någon är ledsen för att barnen sitter i USA, franrike, Tyskland Spanien m.m. och inte kommer hem så otfa. Eller man ser så dåligt att man inte kan ringa själv. Eller när mörka tankar om döden kommer krypande. Eller när man måste torka efter " grejer" som kommer både fram och bak. Nehe, Detta jobbet är inte så viktigt. Kontors jobb, chefsjobb , m.m där man inte handskars med LEVANDE ting är bättre. Vem har sagt att en gammal människa är levande? Hon är ju snarare en belastning för samhället, endel barn o anhöriga. En förvirrad far eller mor har man inte så stor nytta av, ELLER???
Vilken tur att det finns sådanna som jag ( och flera med mig ) som har själv valt vården i alla dess former,HEJA OSS

Vilken tur att det finns ALLA slags olika jobb. ALLA är vi lika viktiga för att vi skall hålla Sverige och världen flytande.
Fundera nu över detta en stund, och gå till jobbet med ett leende på läpparna.

Puss och kram på Er! / Suss

Kommentarer
Postat av: Anna

Morning Suss! Fint skrivet! Och som jag skrev till Maria; jag beundrar er som jobbar med äldre, det är inte många som orkar/vill/klarar av arbetet som du beskriver. Det borde finnas fler av er ♥ Kram!

2010-05-07 @ 08:42:26
URL: http://annasadlib.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Svar:Anna!

Hade en Herre idag som sviktade i sin Gudstro! Ja helt plötsligt får man bli en "själasörjare". Läste några rader ur hans "bibel" och för stunden blev han lugn. Man får handskas med många yrken i vårat jobb. / Kram Suss

2010-05-07 @ 20:19:34
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Icka

Du skriver som vanligt tänkvärt :) Som du skriver får man vara allt möjligt när man jobbar inom vården. Det är tur att det finns folk som väljer att jobba inom äldrevården :)

Kram

2010-05-08 @ 10:00:53
URL: http://ickaa.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar: Icka!

Skulle inte kunna tänka mig jobba med" osnutna skolbarn, haha. Vilken jädrans tur att vi är olika./ Kram Suss

2010-05-08 @ 14:50:14
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja jag e helt med dej....och när man väl är på jobbet så är det mysigt att jobba även om det är helg!

Idag fick jag testa på det nya tipset från handledningen om hallucination...." tyvärr ser jag inte det lilla djuret på väggen men jag försår att det är mycket obehagligt för dej som ser det "...osv...fy fasiken måste vara hemnst att se saker som inte "finns".

Ha det gott!

Kram

2010-05-09 @ 15:01:23
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar: Maria!

Vi hade en dam som inte kunde äta! För allt hon stoppade i munnen innehöll MASKAR i olika färger. Det var stora problem. Tänk dig själv! Hu du hemska tanke. Fint tankesätt, men lugnar dom sig av det svaret??? / Kram Suss

2010-05-09 @ 21:16:10
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0